به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز یکشنبه در دومین همایش کشاورزی رکن اقتصادی در مازندران افزود : دولت یازدهم برای اجرای این طرح ها حدود چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار در اختیار دهیاری ها قرار داد که چندین برابر هشت ساله دولت قبل است.
وی گفت : همچنین دولت تدبیر و امید برای تامین زیرساخت ها راه ، برق و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم مازندران هم افزون بر 25 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.
خیریانپور گازرسانی به 507 روستا ، آسفالت یک هزار و 430 کیلومتر راه روستایی و برقدار کردن تمام روستاهای استان را از مهم ترین خدمات زیرساختی در مناطق روستایی مازندران در دولت یازدهم برشمرد.
وی گفت : همچنین برای ایجاد بستر فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستایی در بازار داخل و خارج ، یک هزار و 600 روستای مازندران به اینترنت پرسرعت متصل شدند.
معاون استاندار مازندران افزود : دولت یازدهم توانست با ایجاد زیرساخت اینترنت و تلفن ثابت در روستاها زمینه ارتباط این مناطق را با بازار فروش فراهم کند.
** پرداخت تسهیلات هفت هزار و 300 میلیارد ریالی مسکن
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که دولت یازدهم برای رونق بازار و مسکن دار شدن جوانان و خانوارهای فاقد مسکن ، تنها در سال گذشته هفت هزار 300 میلیارد ریال اعتبار خرید مسکن پرداخت کرد.
وی پرداخت تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 100 واحد صنعتی نیمه کاره و مشکل دار به میزان چهار هزار و 840 میلیارد ریال را از دیگر کارکردهای اقتصادی دولت یازدهم در حوزه اقتصادی اعلام کرد.
خیریانپور گفت : دولت یازدهم با وجود محدودیت مالی حاکم بر کشور، پنج هزار و 500 طرح عمرانی نیمه تمام استان را با اعتبار 43 هزار میلیارد ریالی تکمیل کرد.
وی ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر از بیکاران مازنی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد.
** مدرانسیون و رونق کشاورزی
مدیرکل جهادکشاورزی مازندران هم در این همایش اجرای طرح آبیاری قطره ای در 10 هزار هکتار و یکپارچه سازی 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی را از خدمات مهم دولت یازدهم برای توسعه بخش کشاورزی مازندران اعلام کرد.
دلاور حیدرپور گفت : علاوه بر آن ، دولت برای مکانیزاسیون کشاورزی نیز حدود چهار هزار 270 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد : براساس منابعی که دولت برای نوسازی ناوگان کشاورزی ایجاد کرده ، برای سال جاری نیز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود 15 درصدی برای خرید ماشین آلات کشاورزی نداریم.
حیدرپور اظهار داشت : تمام تسهیلاتی که برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان مازندران پرداخت شده ، 85 درصد بلاعوض بوده و صرفا 15 درصد از هزینه ها را کشاورزان پرداخت می کنند.
وی ایجاد ثبات در بازار مرغ ، برنج و سایر محصولات کشاورزی را هم از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه کشاورزی برشمرد.
مازندران 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه 6 میلیون تن محصول کشاورزی از این اراضی برداشت می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.