علیرضا یونسی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به توسعه اقدامات حمایتی و برنامه های دولت یازدهم در بخش بهزیستی و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در بخش مبارزه با اعتیاد، افزود: یکی از موثرترین اقدامات دولت، ایجاد مرکز کاهش آسیب در حوزه ساماندهی و جمع آوری معتادان کارتن خواب بوده است.
یونسی گفت: در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی نیز، 541 مرکز به منظور دسترسی آسان بیماران متقاضی ورود به چرخه درمان و کاهش آسیب، در این استان فعالیت دارند که در حال حاضر بیش از 53هزار بیمار معتاد در این مراکز تحت پوشش درمان اعتیادند.
معاون استاندار مازندران به فعالیت 77 مرکز اقامتی میان مدت یا کمپ با مجوز از بهزیستی اشاره کرد و گفت: همچنین در این استان 10 مرکز کاهش آسیب یا سرپناه و بیش از 400 مرکز متادون در حال درمان و بهبودی 40 هزار نفر بیمار معتاد هستند.
یونسی فعالیت 135 سمن پیشگیری و درمان کاهش آسیب با موضوع اعتیاد را از پیامدهای توجه دولت تدبیر و امید به توسعه فعالیت های سازمان های مردم نهاد برشمرد و تاکید کرد: بیش از 90 درصد درمان اعتیاد در این استان با کمک بخش خصوصی و سمن ها انجام می گیرد.
به گفته وی، شناسایی و برخورد با نقاط و اماکن توزیع مواد مخدر نیز از جمله سیاست های محوری کمیته مبارزه با مواد مخدر استان مازندران بوده است که در این راستا با رشد 83 درصدی دستگیری خرده فروشان و عوامل توزیع مواد مخدر این استان در سه سال گذشته مواجه بوده ایم.
خبرنگار: فاطمه رحمتی**انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.