مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور سال 81 راه اندازی شد.
موسی قاسم پیشه روزشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در دولت یازدهم حدود 142 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح اقتصادی و صنعتی در این استان جذب شده است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که نیمی از سرمایه گذاری که در دولت یازدهم در استان جذب شده ، مربوط به پسابرجام است .
وی سرمایه گذاری خارجی نتیجه بخش در مازندران را مربوط به راه اندازی کارخانه کاغذسازی ، نیروگاه برق صنعتی ، انژکتورخودرو و سایر زیرساخت ها اعلام کرد.
قاسم پیشه سرمایه گذاران خارجی در مازندران را از کشورهای کانادا ، کرواسی ، آلمان و قزاقستان معرفی کرد.
** صدور مجوز برای 36 طرح سرمایه گذاری خارجی
وی گفت که از بدو تشکیل مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 81 تاکنون برای 36 طرح به ارزش چهار میلیارد و 623 میلیون دلار در مازندران مجوز صادر شد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران افزود : حدود 18 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 353 میلیون دلار در این استان به نتیجه رسیده و طرح های آن افتتاح و یا درحال ساخت است.
وی گفت : کارخانه تولید کاغذ در بندرامیرآباد در شرق مازندران با سرمایه گذاری هشت میلیون و 700 هزار یورو معادل 360 میلیارد ریال از طرح های سرمایه گذاری خارجی است که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.
** 261 فرصت سرمایه گذاری در مازندران منتظر جذب سرمایه گذاری خارجی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که افزون بر 261 فرصت سرمایه گذاری در این استان شناسایی شده که آماده ارایه به سرمایه گذاران خارجی است.
قاسم پیشه راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در جهادکشاورزی ، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت را از راهکارهای مهم برای تسهیل جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کم کردن راه دراز سرمایه گذاران اعلام کرد.
مازندران با داشتن 24 هزار کیلومتر مساحت با 460 هزار هکتار اراضی کشاورزی، 38 شهرک صنعتی و چهار هزار و 200 هکتار عرصه بافت فرسوده آماده جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه هاست.
زیرساخت های گردشگری، پرورش آبزیان، دام سنگین و معادن از الویت های اصلی فرصت های سرمایه گذاری خارجی در این استان اعلام شده است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.