مدیر موزه تاریخ شهر آمل عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که ‌67 تابلو از نقاشی های استاد محمد غفاری ، ملقب به کمال‌الملک که در موزه ملی ملک در تهران نگهداری می شد برای نمایش عمومی به موزه تاریخ شهر آمل آورده شده است .
بهناز مرادی افزود : این آثار در قالب یک بسته نمایشگاهی با هدف گسترش فرهنگ در جامعه ، افزایش سطح ذوق و سلیقه مردم با تکیه بر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تبادل فرهنگی بین موزه‌های کشور، بنا به درخواست موزه تاریخ آمل به ‌صورت رایگان به این موزه ارسال شده است.
وی ادامه داد : این نمایشگاه از 11 اردیبهشت ماه در موزه تاریخ شهر آمل برپا شده و هنردوستان می‌توانند تا سوم خرداد ‌از این نمایشگاه در موزه تاریخ شهر آمل، واقع درجنب پل معلق این شهر دیدن کنند.
مدیرموزه تاریخ آمل گفت : در روزهای گشایش این نمایشگاه و با اطلاع رسانی در سطح شهر، شهروندان نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه و موزه تاریخ شهر آمل داشتند.
محمد غفاری معروف به کمال‌المُلک نقاش ایرانی متولد یکی از مشهورترین و پرنفوذترین شخصیت‌های تاریخ هنر معاصر ایران بود.
اکنون تعداد 68 اثر چاپی بر روی بوم از منتخب آثار کمال الملک در موزه های ایران از جمله موزه مجلس، هنرهای صنعتی کرمان، کاخ گلستان، موزه آستان قدس رضوی، کاخ سعدآباد، کاخ صاحبقرانیه نگهداری می شود.
موزه ملی ملک ، نخستین موزه وقفی خصوصی ایران از جمله سه موزه اول کشور است که بیشترین آثار کمال‌الملک ، نقاش بزرگ دوره قاجار (1319-1227شمسی)، را در خود جای داده است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.