عبدالله مهاجر روزسه شنبه درحاشیه کارگروه تخصصی شورای گفت و گوی بخش دولت و بخش خصوصی در ساری افزود : شعارایجاد پنج میلیون شغل بدون توجه به رشد اقتصادی ، رونق تولید و سرمایه گذاری وعده بیهوده ای است با محقق نشدن آن اعتماد عمومی را از بین می برد.
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد : نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری به جای شعارافزایش چندین برابر یارانه ها و سایر شعارهای غیرعملی و بحران زا برای اقتصاد کشور، برنامه های خود را برای تحقق رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیان کنند.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهارداشت : برخی از شعارهایی که نامزدهای رئیس جمهوری می دهند، به نظر می رسد به دلیل نا آشنایی با وضعیت اقتصاد کشور است و این نامزدها حداقل پیش از ارایه شعار با اقتصاددانان مشورت کنند.
*برگشت آرامش به اقتصاد دردولت یازدهم
مهاجر گفت که در دولت تدبیر و امید آرامش به اقتصاد کشور برگشت و التهابی که در بازار اقتصادی کشور در دولت گذشته وجود داشت از بین رفت و این آرامش کمک کرد تا کشور به سمت رشد اقتصادی حرکت کند.
وی اضافه کرد : دولت یازدهم وارث خرابی ها ونابسامانی اقتصادی برجا مانده از دولت گذشته است و تا حد زیادی حفره های ایجادی ناشی از دولت قبل در دولت تدبیر و امید پر شد.
این صادرکننده مازنی مشکل واحدهای تولیدی را در شرایط فعلی بالا بودن نرخ سود بانکی و نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت : به نظر می رسد با کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد باید نرخ سود بانکی نیز برای حمایت از تولید کاهش یابد .
مهاجر اظهارداشت : اگرچه دولت تدبیر و امید نرخ سود 28 درصدی را با 10 درصد کاهش به 18 درصد رساند، ولی با کاهش نرخ تورم انتظاردست اندرکاران بخش تولید و صادرات کشور این است که برای کاهش قیمت تمام شده کالا و بستر برای صادرات، باید نرخ سود نیز متناسب با تورم کاهش یابد.
وی پرداخت یارانه تولید را دیگر راهکار برای کمک به رونق اقتصادی کشور و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی دانست.
* اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده
عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت که قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی در کشور اجرا نمی شود و باید این مالیات از مصرف کننده نهایی دریافت شود که این کار به دلیل تفسیراز قانون به درستی انجام نمی گیرد.
مهاجر اضافه کرد : اگرچه مجلس شورای اسلامی با کمک دولت اصلاحاتی را در این بخش انجام داده، ولی باید دراجرا نیز دقت شود تا دست اندرکاران امور مالیاتی آن را به خوبی عملیاتی کنند.
* برجام نقطه عطفی در کارنامه دولت یازدهم
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت که برجام نقطه عطفی در کارنامه دولت تدبیر و امید است که با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به سرانجام رسید و توانست بخشی از مشکلات برون مرزی اقتصاد ایران را کاهش دهد.
مهاجر اضافه کرد : صرفنظر از بداخلاقی و بدعهدی برخی کشورها از جمله آمریکا در اجرای تعهدات بین المللی نسبت به برجام، با این توافق دروازه اقتصاد جهانی به روی کشورمان گشوده شد و تبادلات اقتصادی رونق گرفت.
وی برگشت چندین میلیارد دلار درآمد بلوکه شده ایران و درآمد حاصل از فروش نفت به کشور را مهمترین دستاوردهای برجام دانست.
وی اضافه کرد : همچنان باید دیپلماسی دولت تدبیر و امید تلاش کند تا تمام کشورها به تعهداتشان نسبت به برجام عمل کنند و بداخلاقی ها را کنار بگذارند.
در مازندران افزون بر یک هزار نفر عضو اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی هستند که بیش از 350 نفر از این اعضاء کارت بازرگانی دارند.
بنابر امارهای رسمی در سال گذشته افزون بر 450 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.