به گزارش خبرنگار ایرنا ، همایش آموزشی ، توجیهی قوانین و مقررات با داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرستان قائمشهر و شهر ارطه روز سه شنبه در سالن تربیت معلم قائمشهر برگزار شد.
فرماندار قائمشهر در این مراسم ، افزود : حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پشتوانه جدی و محکمی برای نظام و هم برای برقراری نظم و امنیت همراه با آرامش و آسایش برای مملکت است.
مهدی محمدی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو اجرای قانون برای ما بسیار حائز اهمیت است ، ادامه داد : اجرای قانون و برگزار شدن انتخابات سالم باعث می شود تا بار دیگر بتوانیم وحدت ملی را به رخ جهانیان بکشانیم.
وی اضافه کرد : بر اساس قانون ، زمان تبلیغات برای نامزدهای شوراها 8 روز است ، بنابراین جایز است که نامزدها بر اساس قانون ستاد خود را پیش ببرند.
محمدی ابعاد تراکت و پوستر انتخاباتی نامزدها را حداکثر تا ابعاد 100 در 70 اعلام کرد و گفت که اگر ابعاد از این حد قانونی بیش تر شود گروه امحاء پوستر های تبلیغاتی را جمع اوری می کند.
فرماندار قائمشهر افزود : همچنین بعد از زمان مقرر تبلیغات نامزدها ، اگر طرفداری در خودرو خود عکس نامزدی را بچسباند برابر با قانون خودرو آن شخص به پارکینگ منتقل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آنچه برای مادر انتخابات پیش رو بسیار حائز اهمیت است آن است که نامزدها در چهارچوب قانون و با جلب اعتماد مردم به کارهایشان بپردازند ، تصریح کرد : ماهم به عنوان دست اندرکاران انتخابات در چهارچوب قانون عمل خواهیم کرد.
محمدی با بیان اینکه در زمان علنی شدن ستاد انتخاباتی ، نامزدها باید به نکاتی توجه کنند ، افزود : براساس تصمیماتی که در شورای تامین قائمشهر لحاظ شده است نامزدهای شوراها به غیر از میدان طالقانی می توانند ستاد خود را در مکان های دیگر این شهرستان راه اندازی کنند و همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که بلندگوهای خود را در بیرون از ستاد نصب نکنند.
** برگزار شدن انتخابات الکترونیکی در قائمشهر
فرماندار قائمشهر گفت که انتخابات شوراهای اسلامی در 8 شهر استان مازندران به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود که شهرستان قائمشهر هم یکی از این شهرها است .
وی با بیان اینکه تاکنون اموزش هایی توسط کارگزاران برای شهروندان قائمشهری در مکان های پرجمعیت برگزار شده است ، افزود : همچنن از نامزدهامی خواهیم هنگامی که کد 3 رقمی خود را دریافت کرده اند این کد را در اختیار طرفداران خود قرار دهند.
محمدی با بیان اینکه 113 نفر از نامزدها در شهرستان قائمشهر و 21 نفر در شهر ارطه در روز 29 اردیبهشت ماه با یکدیگر به رقابت می پردازند ، گفت که در این شهرستان 213 صندوق اخذ رای وجود دارد که 88 صندوق اخذ رای مربوط به شهر و مابقی مربوط به روستا است.
** نامزدها در زمان تبلیغات حقوق شهروندی را رعایت کنند
فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قائمشهرنیز در این شنست گفت: ما باید کاری کنیم تا مردم در روز انتخابات با کسب اطلاعات از نامزد مورد نظر درپای صندوق های رای حاضر شوند.
محمد ولی مرادی اضافه کرد : سعی ما به عنوان نیروی امنیت آن است تا تنور انتخاباتی را داغ و بار دیگر شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم .
مرادی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات شوراها در زمان تبلیغات باید بحث حقوق شهروندی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند ، افزود : صلاح نیست نامزدی برای آنکه شور و هیجان تبلیغات خود را زیاد کند ، باعث ترافیک در سطح شهر شود.
وی ادامه داد: درست است که باید نشاط انتخاباتی زیاد شود اما این نشاط باید توام با رعایت کردن حق و حقوق شهروندی انجام شود.
انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.