مرتضی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابل بیان کرد: با توجه به اهمیت کشاورزی در شمال کشور و نقش آن در رونق اقتصادی کسب و کار مردم به هیچ عنوان ضرورت ندارد و صلاح نیست که مرکز تحقیقات کشاورزی گاودشت تغییر کاربری داده شود.
وی افزود: تغییر کاربری یا به عنوان فرودگاه و یا غیر از تحقیقات کشاورزی در منطقه گاودشت به هیچ عنوان مورد قبول نیست و این مرکز به عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و دامی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی اظهارداشت: دولت اهتمام جدی در رونق اقتصادی در بخش کشاورزی دارد که در همین راستا تسهیلات خوبی در مکانیزاسیون و یکپارچه سازی اراضی در اختیار کشاورزان و شالی کاران قرار گرفته است.
وی گفت: به طور رسمی اعلام کردیم که این مرکز باید به صورت تحقیقات به کارش ادامه دهد و تغییر کاربری به صلاح نیست.
رضایی گفت: خاک این مرکز تحقیقاتی کلاس A است و یکی از ممتازترین خاک محسوب می شود و به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد که این خاک تغییر کاربری داده شود و به عنوان فرودگاه از آن استفاده شود.
وی بیان کرد: در منطقه گاودشت 50 هکتار مرکزتحقیقاتی برنج وجود دارد که از این میزان 15 هکتار زمین شالیزاری جهت برنج طارم هاشمی است که در یکسال 40 تن بذر اصلاح شده طارم هاشمی از آن دریافت و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
مرکز تحقیقاتی کشاورزی و دامی گاودشت با وسعت حدود 400 هکتار در بخش بندپی غربی بابل واقع و 40 سال قدمت دارد .
مازندران حدود هشت میلیون واحد دامی دارد و سالانه حدود 700هزار تن شیر تولید می کند.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.