جواد بسطامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ سال ها اعضای این خانوارها با وجود رنج و نگرانی ناشی از معلولیت فرزندانشان ، دغدغه بی خانمانی هم داشتند که مشکلاتشان را دوچندان کرده بود.
وی گفت : دولت یازدهم برهمین اساس برای کاهش دل نگرانی های این قشر آسیب پذیر و بی بضاعت جامعه در حوزه مسکن ، تفاهم نامه ای را سال 1393 میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان به امضا رساند تا با هم افزایی و مشارکت همدیگر ، مسکن این خانوارهای دارای 2 معلول را تامین کنند.
رئیس بهزیستی نوشهر افزود :‌ در راستای دستیابی به اهداف این تفاهم نامه ، شناسایی خانواده های دارای 2 معلول به بالا در این شهرستان در دستور کار قرار گفت و مشخص شد از مجموع 135 خانوار دارای 2 معلول به بالا ، حدود 40 خانوار فاقد مسکن هستند.
بسطامی گفت : ‌از سال قبل عملیات ساخت مسکن برای 14 خانوار دارای 2 معلول به بالا در این شهرستان آغاز شد و پیش بینی می شود که تا پایان نیمه نخست سال جاری روند ساخت این واحدهای مسکونی به پایان برسد.
وی افزود :‌ نکته مهم این است که زمین محل ساخت واحدهای مسکونی برای این قشر از جامعه در حوزه شهری برابر قانون از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی تهیه می شود که در این حوزه خیران مسکن ساز نیز کمک خواهند کرد.
رئیس بهزیستی نوشهر گفت : ‌نکته دیگر این که ساخت مسکن برای این دسته از معلولان از معافیت پرداخت هزینه پروانه ساختمانی ، حق انشعاب آب ، برق ، گاز و تلفن نیز برخوردار خواهند بود.
بر اساس آمارهای رسمی تاکنون 263 خانواده دارای بیش از 2 معلول در استان مازندران در دولت یازدهم صاحب خانه شدند.
خبرنگار : ‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.