سید عیسی میر شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اعتبار برای خرید تجهیزات و لوازم آموزشی ، کمک آموزشی ، وسایل کار و تجهیزات کلاس نوآموزان پیش دبستانی هزینه شد .
وی با اشاره به اینکه تاکنون ردیف اعتباری مختص پیش دبستانی در وزارت آموزش وپرورش وجود نداشت ، ادامه داد : با توجه جدی آموزش و پرورش به ارتقاء کیفیت آموزش و نقش دوره پیش دبستانی در سر نوشت آینده تحصیلی دانش آموزان ، دولت ردیف اعتباری برای این حوزه در نظرگرفته است .
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : امسال و در سال نخست تخصیص اعتبار ویژه نوآموزان ، این منابع مالی برای تمامی کودکان مشغول به تحصیل در این دوره البته با نگاه و اولویت ویژه به کودکان مناطق محروم و روستایی هزینه شد .
وی افزود : 80 درصد از اعتبارات ویژه نوآموزان مازندران در مناطق محروم و روستائی هزینه شده است .
میرشفیعی گفت : با توجه به اینکه چندین ارگان از جمله بهزیستی و تبلیغات اسلامی متولی آموزش نوآموزان پیش دبستانی هستند ، به حد نصاب نرسیدن تعداد کودکان در هر کلاس و نداشتن صرفه اقتصادی برگزاری دوره ها در مناطق روستایی و محروم ، گاهی علت عدم برپایی کلاس های نوآموزان در این مناطق می شد .
وی افزود : دولت یازدهم در گام نخست و با تخصیص اعتبار ویژه تحصیل نوآموزان فضایی را برای تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این کودکان فراهم آورده است .
میر شفیعی گفت : با تخصیص این اعتبار هم اکنون تمامی هزینه تحصیل یکهزار و 600 نوآموز و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای 12 هزار نوآموز مازندران پرداخت شده است .
معاون آموزش ابتدایی مازندران ابراز امیدواری کرد که در گام های بعدی دولت ، حمایت هایی را برای موسسات و نهادهای متولی امور تحصیل و آموزش نوآموزان پیش دبستانی فراهم کند .
مازندران بیش از 34 هزار نوآموز پیش دبستانی دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.