به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی راشدی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال چهارمین همایش ظهور آفتاب چهار به منظور اشاعه فرهنگ مهدوی به صورت تخصصی برای اساتید و روحانیون فعال در این حوزه و تمامی قشرهای جامعه همزمان با هفته مهدویت برگزار می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبالی که در سالهای گذشته از این همایش صورت گرفته است در چهارمین دوره آن امسال 200 استاد، مربی، روحانی و فرهنگی در هفت کارگاه تخصصی با حضور اساتید برجسته قم در حوزه مهدویت برگزار و در پایان به شرکت کننده ها مدرک دوره نیز اعطا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نیز همایش بزرگ ظهور آفتاب چهار به صورت عمومی در سالن شهید آوینی چالوس برگزار خواهد شد و بعد از ظهر آن روز نیز عصر شعر مهدوی با حضور شاعران برپا خواهد شد.
امام جمعه چالوس محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته بین المللی، نشست های تخصصی زنان، فرهنگیان و بازاریان به همراه جشن های متعدد ویژه نیمه شعبان و برپایی مراسم شب احیا نیمه شعبان و دعای پرفیض ندبه را از دیگر برنامه های هفته مهدویت در شهرستان چالوس عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی مصلای شهرستان چالوس آن را یکی از بزرگترین و ممتازترین مصلاهای کشور به لحاظ وسعت و امکانات اعلام کرد و افزود: این مصلا با زیربنای 18 هزار متر مربع در پنج طبقه از سال 89 در حال ساخت است.
راشدی گفت: در حال حاضر حدود 15 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده که برای اتمام نیز به 10 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی تصریح کرد: تمامی اعتبار برای ساخت مصلای چالوس تاکنون با فروش غرفه های مجتمع آدینه چالوس تامین شده و برای ادامه ساخت نیاز مساعدت خیرین در این حوزه است.
شهرستان چالوس قدمگاه 21 هزارشهید دفاع مقدس بوده است که در حال حاضر با جمعیت ‎ 150هزار نفری سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.