مریم مجتهد زاده روز دوشنبه در همایش اسوه های صبر و مقاومت و تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافعان حرم استان مازندران در ساری افزود: زنان امروز ما همانند مادران، همسران و دختران خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس در مقابل تهاجم فرهنگی قهرمانانه ایستادگی می کنند .
وی گفت: شبکه های ماهوراه ای زیادی برای فروپاشی خانواده راه اندازی شده است که فیلم هایی را برای عادی سازی برخی مسایل که منافات با ارزش های اسلامی ،انقلابی و شهدا دارد ،تهیه و پخش می شود که باید مراقب باشیم.
وی گفت: نسل جوان باید بداند که زنان در زمان جنگ چه نقشی داشته اند و چگونه در جامعه بدون اینکه در گرداب آسیب های اجتماعی قرار بگیرند، علاوه بر تربیت فرزندان ، جای خالی همسران خود را به درستی پر می کنند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان با اشاره به رشادت های زنان در هشت سال دفاع مقدس که پیشرو و سهم بزرگی در استمرار انقلاب داشته اند، افزود: همکاری مادران و همسران در اعزام فرزندان و مردان امروز نیز در خانواده های شهدای مدافع حرم را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جوانانی هستند که یاد آور سال های اول هشت سال دفاع مقدس است، گفت: امروز جوانان با همسران جوان با یک و 2 بچه راهی جبهه های جنگ در خارج از مرزهای کشور می شوند.
مجتهد زاده تصریح کرد: همسران شهدای ایران اسلامی به درستی جای مردان شهید خانواده را پر می کنند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دستاوردهای امروز کشورمان مدیون رشادت های خانواده های شهدا در هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز به عنوان شهدای مدافعان حرم هستیم.
وی با بیان اینکه مادری چهار فرزند را به جبهه های جنگ می فرستد و همه آنها را از دست می دهد، و می گوید ای کاش فرزند بیشتری داشتم تا تقدیم جمهوری اسلامی می کردم ، گفت: فضای گفتمان ایثار و شهادت و از خود گذشتگی ، امروز در جنگ نرمی که علیه کشورمان وجود دارد باید نهادینه شود.
مجتهد زاده گفت: هسته مقاومت زنان را می خواهند در ایران اسلامی از بین ببرند ، ما باید عظمت هشت سال دفاع مقدس و نقش خانواده های شهدا را به درستی تحلیل کنیم ،ارزش های هشت سال جنگ و امروز تحت عنوان مدافع حرم هویت ساز برای ملت ایران است .
وی گفت: باید آگاهی بدست آوریم ،بدانید که امروز صدور انقلاب اسلامی بدون انجام جنگ های نظامی در قلب های مستضعفان جهان صورت گرفته است به همین دلیل زمینه اختلاف انگیزی را در داخل و خارج را به صورت گسترده شروع کردند ولی با از خود گذشتگی های خانواده های شهدا و تدبیر مقام معظم رهبری، کشور از هر گونه هجمه دشمنان در امان مانده است.
وی خاطر نشان کرد: ذخیره معنوی به خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم در کشور بوجود آمده است و این ذخایر معنوی در خانواده های شهدا نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا امنیت ایران اسلامی بوجود آمده است ، گفت: سرکشی از خانواده های شهدا وظیفه تک تک افراد جامعه است و مسئولان باید خدمات ویژه ای به خانواده های شهدا ارایه کنند.
وی توضیح داد: همه ما درگیر جنگ هستیم اما امروز سربازان مدافع حرم با ترک خانواده های خود به عشق ملت در خارج از مرز های کشور به جنگ می روند.
وی گفت: از طرفی دشمنان در جنگ نرم ارزش های را کم رنگ می کنند ، باید هوشیاری دفاع مقدس را امروز نیز داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم همسران و مادران سه شهید مدافع حرم از کشور لبنان نیز حضور داشته اند که یکی از همسران شهدای مدافع حرم ویژگی های شهید را نسبت به چگونگی اعزام به جبهه های جنگ در سوریه و شهادتشان را بازگویی کردند.
مازندران با تقدیم 36 شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است .
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.