به گزارش ایرنا ، ساخت پارک کودکان و زمین ورزشی ، ساخت 150 آلاچیق ، راه اندازی آشپرخانه و رستوران ، ساخت 25واحد اقامتی و نصب و راه اندازی تله کابین و سورتمه در طول زمان حداکثر سه سال از طرح های مجموعه گردشگری سد شهید رجایی ساری است.
سد شهید رجایی واقع در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری که در سال 1376 توسط مرحوم آیت الله رفسنجانی به بهره برداری رسید ، یکی از مراکز مهم گردشگری استان مازندران است.
این سد که بر روی آبهای رودخانه تجن در بخش دودانگه ساری بسته شده است همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.
دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: برای تمام دریاچه های پشت سد استان ، مشاور گردشگری انتخاب و مطالعات آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری سد شهید رجایی نخستین طرح واگذاری به بخش خصوصی در حوزه استفاده بهینه از منابع آبی است، اضافه کرد: برای این مجموعه 44میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.
وی با بیان اینکه اکنون مجموعه گردشگری آبی دریاچه های پشت سد آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است، ادامه داد: رعایت و ضوابط آب منطقه ای در ساخت این مجموعه ضروری است.
بزرگ نیا با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای مجموعه های گردشگری که حداقل 35درصد پیشرفت فیزیکی بیابند ، تسهیلات پرداخت می کند، گفت: این سازمان بر نقشه و معماری اجرای طرح های گردشگری در مجموعه منابع آبی نظارت می کند.
مازندران 10 سد بزرگ و کوچک با ظرفیت ذخیره 370میلیون مترمکعب آب دارد .
همچنین 120رودخانه بزرگ و کوچک و 700آببندان از دیگر طرفیت های منابع آبی برای توسعه گردشگری در استان مازندران است.
سالانه حدود 30میلیون گردشگر وارد استان مازندران می شوند که بر اساس آمار میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان 90درصد آنان باهدف استفاده ازمنابع آبی به ویژه 338کیلومتر از ساحل دریای خزر به استان سفر می کنند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.