صلاح الدین هرسنی دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ارائه آمارهای نادرست و غیرکارشناسی توسط برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره ها نمی تواند باعث سلب اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت در انتخابات پیش رو شود.
وی گفت : امروز مردم بهتر از گذشته خدمات دولت را رصد می کنند و بدرستی می دانند که این دولت از سال 1392 تاکنون برای اعتباربخشی و عزتمندی ایران اسلامی در سطوح بین المللی و تقویت اقتصاد کشور چگونه عمل کرده است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت :‌ یکی از مهم ترین دستاوردهای این دولت توافق هسته ای و درپی آن رفع تحریم های ظالمانه بود و اگر چنین اقدامی انجام نمی گرفت ، ادامه این روند مشکلات مضاعفی را برای افراد جامعه درکشور فراهم می کرد.
هرسنی افزود :‌ این دولت علاوه بر توافق هسته ای برجام ، دستاوردهای دیگری هم داشت و آن اینکه دل نگرانی های مردم را نسبت به افزایش بی حد و نصاب نرخ کالاها و تورم برطرف کرد به طوری که توانست آرامش ، نشاط و امید های ازدست رفته را دوباره در دل ملت ایجاد کند.
وی در خصوص نحوه بیان دیدگاه ها و ارائه برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره ها نیز گفت :‌ بینندگان این مناظره ها بدنبال برنامه های داوطلبان هستند که پس از شنیدن و تجزیه و تحلیل آنها ، قضاوت خواهند کرد.
این استاد دانشگاه گفت :‌ مهم ترین نتیجه این مناظره ها مشخص شدن دیدگاه های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی است.
هرسنی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری مناظره پیش رو که قرار است جمعه هفته جاری در شبکه یک سیما پخش شود شاهد ارائه دیدگاه های جامع و بدور از هرگونه تنش در میان نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باشیم تا مردم نیز بتوانند یکی از نامزدهای اصلح را برای اقتدار نظام اسلامی انتخاب کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
روز جمعه هشتم و 15 اردیبهشت ماه 2 مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد و قرار است سومین مناظره پیش از انتخابات در روز جمعه 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی **انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.