به گزارش خبرنگار ایرنا ، جانشین پایگاه هوانیروز تهران در این آیین معنوی با اشاره به رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت : شهادت طلبی و ولایتمداری دو ویژگی بارز شهید شیرودی بود به طوری که وقتی خبر شهادتش را به امام راحل اطلاع دادند ، ایشان فرمودند که خداوند او را آمرزید.
امیر سرتیپ دوم جمشید اسماعیلی افزود : رشادت و فداکاری شهید شیرودی و یارانش در همه عملیات های پروازی دوران دفاع مقدس بسیار موثر و مشهود بود.
وی با بیان اینکه شهید شیرودی مالک اشتر جبهه ها بود ، اظهار داشت : شهید شیرودی با درس آموختن در مکتب امام راحل ، عظمت وجودش را نه تنها به مردم کشورش بلکه به جهانیان نشان داد و طراحان نظامی دنیا را با عملیات های خود مات و مبهوت ساخت.
اسماعیلی افزود : نظام سلطه امروز با جنگ نرم و سایبری به نبرد با ایران اسلامی روی آورده که برگزاری یادواره های شهدا خود بهترین راهبرد برای مبارزه با دشمنان است.
وی یادآور شد : تجلیل از شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
علی اکبر قربان شیرودی در دی ماه 1334 در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن در خانواده ای کشاورز و متدین به دنیا آمد و پس از تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد .
وی دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند و پس از آن آموزش هدایت چرخ بال کبرا را در پادگان اصفهان گذراند و با درجه ستوانیاری فارغ التحصیل شد.
شهید شیرودی با اوج گیری جریانات انقلاب اسلامی به صفوف راهپیمایان پیوست و به دستور حضرت امام خمینی پادگان را ترک کرد و با شروع جنگ تحمیلی رهسپار جهبه های نبرد حق علیه باطل شد.
این خلبان شجاع و سرافراز کشور سرانجام هشتم اردیبهشت 1360 در حال پرواز و بمباران مواضع دشمن در منطقه بازی دراز ، بالگرد مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک شهید شیرودی در روستای شیرود تنکابن در جوار امامزاده سید حسین به خاک سپرده شد.
شهر شیرود از توابه شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.