به گزارش خبرنگار ایرنا ، این سمپوزیوم با هدف ایجاد تعامل سازنده میان دانشجویان ایرانی و محققان برجسته خارجی و گسترش همکاری های علمی میان ایران و کشور های صاحب نام در گل و گیاه برگزار شد.
در این سمپوزیوم 25 مهمان خارجی از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین و جمعی از محققان و اساتید داخلی حضور داشتند.
در مدت سه روز برگزاری این سمپوزیوم 30 سخنرانی ، 28 مقاله و 41 پوستر از سوی محققان داخلی و خارجی ارائه شده است.
آئین اختتامیه این سمپوزیوم روز پنجشنبه در دهستان جنت رودبار به منظور آشنایی مهمانان خارجی با رویشگاه های گیاهان دارویی وحشی و بومی این منطقه برگزار شد.
دبیر اجرایی این سمپوزیوم در حاشیه برگزاری این آئین به خبرنگار ایرنا گفت : در این سمپوزیوم مباحثی چون گیاهان زینتی مقاوم به خشکی با توجه به اقلیم کشور،تنوع زیستی ومنابع ژنیتیکی ،محافظت وپایداری اکولوژیکی،اصلاح کلاسیک .راهبردهای پیشرفته،فیزیولوژی گلدهی وکاشت،طراحی فضای سبزشهری، اهلی کردن گیاهان زینتی و وحشی بحث وبررسی شد.
پژمان آزادی افزود : حضور محققان برجسته خارجی و همچنین تولیدکنندگان گیاهان پس از آشنایی با ظرفیت های تولید گیاهان این منظقه بتوانیم از این ظرفیت برای صادرات بیشتر برنامه ریزی کنیم.
وی بیان داشت: صنعت گل وگیاه سالانه 250میلیارد دلار در جهان ارزآوری دارد که سهم ایران با دارا بودن 5 هزار هکتار سطح زیرکشت تنها 40میلیون دلار است.
آزادی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت بالای منطقه خصوصا رامسر بتوانیم از حضور مهمانان خارجی برای توسعه گل و گیاهان زینتی در منطقه بهره برداری کنیم.
دبیر این سمپوزیوم گفت : تندیس این سمپوزیوم و تقدیر نامه مهمانان خارجی به شهرستان رامسر به خاطر میزبانی شایسته اهدا شد.
همچنین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی این سمپوزیوم عصر امروز در مجتمع مروارید سبز رامسر به کار خود پایان می دهد.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.