علیرضا شاهمنصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به منظور آشنایی مردم با فرایند رای گیری الکترونیکی و کاهش مدت زمان رای گیری ، صندوق های الکترونیکی را در شهرداری ، بیمارستان شهید رجایی ، فرمانداری ، میدان امام خمینی (ره) و اداره پست مستقر کردیم و از مردم به صورت آزمایشی رای گیری به عمل آمد.
وی با بیان اینکه در شهر تنکابن 39 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است ، اظهار داشت : در شرایط عادی برای هر شعبه دو صندوق در نظر گرفته شده اما در برخی از شعبه های شلوغ مانند مسجد جامع و شهدای هفت تیر این تعداد ممکن است به 5 صندوق نیز افزایش یابد.
شاهمنصوری خاطر نشان کرد : برای هر صندوق 2 کاربر در نظر گرفته شده و مقرر گردید برای هر صندوق محفظه ای در نظر گرفته شود تا مردم نسبت به امنیت رای خود مطمئن باشند.
به گفته وی، در انتخابات الکترونیکی عملیات شمارش توسط دستگاه انجام می‌شود و تعرفه کاغذی هیچ کاربردی نخواهد داشت .
وی یادآور شد : آرای اخذ شده در انتخابات الکترونیکی در حافظه دستگاه ذخیره و با پایان مهلت رأی گیری همچون شعبه‌های معمولی پلمپ دستگاه شکسته شده و حافظه دستگاه تخلیه و داده‌ها استخراج می‌شود و نتایج آرای شعبه مزبور مشخص خواهد شد.
انتخابات شوراهای 150 شهر در کشور و 8 شهر در استان مازندران به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.