اصغر بسطامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، استان مازندران در بعد از ظهر امروز هوایی ابری بویژه در نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد را شاهد خواهد بود.
به گفته وی براساس این گزارش ها، همچنین، مناطق غربی و ارتفاعات استان فردا بعد از ظهر و شب هوایی نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد از سمت جنوب غربی و مناطق مرکزی و شرقی هوایی صاف تا نیمه ابری و در بعد از ظهر و شب رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد خواهند داشت.
بسطامی افزود: این وضعیت جوی تا روز جمعه ادامه داشته و از اواخر آن روز با افزایش بارندگی و وزش باد در سطح استان مواجه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه وضعیت جوی استان، صاف تا نیمه ابری و در بعد از ظهر و شب ها با رگبار پراکنده و افزایش ابر پیش بینی می شود که این وضعیت جوی تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
بسطامی گرمترین و خنک ترین نقاط استان در حال حاضر را به ترتیب 'پل سفید' با 22 درجه سانتیگراد و 'سیاه بیشه' با 13.8 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
وی به کشاورزان توصیه کرد: برای کشت انواع محصولات از امروز و جهت محلول پاشی و پخش کودسرک، کنترل شیمیایی بیماری ها و علفهای هرز و عناصر غذایی و آفت مگس خزانه مزارع گندم، به دلیل کاهش وزش باد از روز شنبه اقدام کنند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی **انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.