به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی کرباسیان روز چهارشبه در آئین از سرگیری معدن گلندرود نور در غرب مازندران افزود : در سال جاری نیز برنامه ریزی برای ایجاد 6 هزار شغل جدید در حوزه معدنی فراهم شده است.
وی اضافه کرد : در دولت یازدهم برای توسعه معادن کشور حمایت خوبی از معدن کاران انجام شده و برخی از معادن غیرفعال بار دیگر فعال شدند.
وی اجرای طرح توسعه زغالشویی البرز مرکزی با ظرفیت 500 هزار تن، از سرگیری فعالیت معدن گلندرود نور پس از 8 سال و معدن گلیران بابل را کارکردهای مهم دولت برای حمایت از معادن صرفا در مازندران اعلام کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت : در آینده نزدیک با توسعه معادن زغال سنگ نیاز کشور به این ماده معدنی در داخل تامین می شود.
کرباسیان بار دیگر توسعه معادن و بهره گیری از ذخایر معدنی را مهمترین برنامه ایمیدرو در برنامه ششم توسعه کشور اعلام کرد.
براساس آمارایران 68 نوع ماده معدنی غیر نفتی با ظرفیت 37 بیلیون تن ذخیره معدنی شناسایی دارد و وجود این میزان ذخایرمعدنی در بین 15 قدرت معدنی جهان قرار دارد.
طبق همین آمار هم اکنون در کشور 5 هزار و 422 معدن دارای مجوز وجود دارد که افزون بر 3 هزار معدن در حال فعالیت هستند و 6 دهم درصد از تولید ناخالص ملی کشور از محل فعالیت های معدنی تامین می شود.
استان مازندران 240 معدن دارای مجوز با 820 میلیون تن ذخایر معدنی دارد که هم اکنون 130 واحد معدنی با ظرفیت برداشت سالانه 19 میلیون تن ماده فعال است.
در مازندران 3 هزار و 500 نفر در بخش معدن به کار اشتغال دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.