به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، همزمان با جمع آوری تورهای ماهیگیری از رودخانه های استان، ماموران حفاظت محیط زیست نوشهر یک صیاد غیرمجاز را به همراه دو قطعه ماهی قزل آلا خال قرمز در منطقه 'زانوس کجور' که از سرشاخه های اصلی رودخانه حفاظت شده چالوس است، دستگیر کردند.
همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابلسر با همکاری یگان حفاظت دریا طی گشت در رودخانه 'عرب خیل' بابلسر 10 عدد تور فلزی (چم) و پنج رشته دام صیادی و ادوات صید و ماموران حفاظت محیط زیست محیط بانی 'میان قلعه' نیز 16 رشته دام ماهیگیری غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.
براساس این گزارش همچنین 25 عدد لنسر (چوب ماهیگیری) و ادوات صید توسط ماموران اجرایی محیط ‌بانی 'کلیجانرستاق' نیز حین گشت و کنترل در سد 'شهید رجایی' و 20 رشته دام ماهیگیری و سه دستگاه سدکلهام توسط ماموران حفاظت محیط زیست جویبار نیز در حین گشت و پایش شبانه رودخانه سیاهرود و دهانه لاریم کشف و ضبط شد.
یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری یگان حفظ منابع آبزیان در حین گشت و کنترل در مصب رودخانه فریدونکنار نیز یک رشته تور سالیک را از متخلفان کشف و ضبط کردند.
سد کلهام، مانعی است که با چوب و یا نی ساخته می شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیر مجاز آنرا در مسیر بستر رودخانه قرار داده و در زمان مهاجرت ماهی ها از دریا به بالادست، به این قفس هدایت و صید می شوند.
این روش از جمله روش های صید غیرمجاز است.
مازندران دهها رودخانه شیلاتی از جمله چشمه کیله ، هراز ، تجن و تلار دارد که در فصل بهار محل تخم ریزی ماهیان دریا است .
فصل صید سال جاری بیش از 2 هزار و 500تن انواع ماهی در سواحل مازندرن در دریای خزر صید شد.
خبرنگار:فاطمه رحمتی **انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.