به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،ربیع فلاح جلودار یاد و خاطره فیلسوف کبیر و اندیشمند شهید حضرت آیت الله مطهری و هفته معلم را گرامی داشت و گفت : شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل و مکارم اخلاقی بود همانطور که رئیس جمهور عزیزمان فرمودند : شهید مطهری یک سرمایه بزرگ برای جامعه دیروز، امروز و فردای ما خواهد بود.
وی تاکید کرد: نامگذاری روز شهادت استاد فرزانه آیت الله مطهری به عنوان روز معلم باید زمینه ساز بهره و استفاده بیشتر آموزش و پرورش از این سرمایه ارزشمند در جهت تربیت نسل جوان باشد.
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام که در میان صدقه‌ هایی که مردم می‌دهند، هیچ صدقه‌ای ارزنده‌تر از یاد دادن علم و دانش نیست تاکید کرد: امروز تربیت دانش‌آموزانی خلّاق، پویا، فعال، پرسشگر، مسئولیت پذیر و قانونمند رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
مقام عالی دولت در استان تصریح نمود: سکانداران فردای ایران و انقلاب اسلامی در مدارس تربیت می شوند به همین دلیل باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند زیرا این نهاد زیربنای توسعه کشور است و بدون تحول بنیادین به توسعه واقعی نمی‌رسیم.
استاندار مازندران ادامه داد: با اجرای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت متحول می شود.
وی با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از معلمان و فرهنگیان وظیفه همه است و نباید فقط به هفته معلم محدود شود ارتقاء جایگاه معیشتی معلمان و توجه به جایگاه آنان را به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت یک ضرورت دانست و یاد آور شد: بهبود معیشت معلمان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید بوده است و دولت یازدهم در حد امکانات و توانی که داشته به آموزش و پرورش توجه کرده است.
فلاح با اشاره به شعار سال ، اظهار داشت: معلمان نقشی کلیدی و مهم در تحقق شعار سال و همچنین پیاده‌سازی، ثبات، تحقق و توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی برعهده دارند.
وی بر توسعه مهارت آموزی و ارتقاء آموزشهای فنی و حرفه ای برای کارآفرینی تاکید کرد و ابراز نمود: امروز کارآفرینی و ایجاد شغل برای افراد بویژه فارغ التحصیلان برای کاهش بیکاری باید به طور جدی دنبال شود.
وی در پایان به برگزاری دو انتخابات حساس و مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: انتظار داریم معلمان عزیز و دانش آموزان گرامی با حضور پرشور و حماسی، تنور انتخابات را گرم داشته باشند و همه آحاد جامعه را به مشارکت حداکثری و حضور در پای صندوق های رای تشویق کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 635206
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.