یهنام مقدسی مدیر اجرایی این رسیتال روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا زمان و مکان آن را 14اردیبهشت ماه جاری در سالن سلمان هراتی شهرستان ساری اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه استاد روحانی در این رسیتال قطعات گوناگونی از ساخته های خویش را در قالب دو بخش می نوازند، افزود: سال گذشته نیز همین برنامه در بابلسر اجرا شد که علاقه مندان خواهان اجرای مجدد آن شدند.
رسیتال اجرای آوازی و یا بدون کلام توسط یک نوازنده (گاهی همراه با پیانو) و یا اجرای کارهای یک آهنگساز است. ابتکار رسیتال پیانو منسوب به فرانس لیست پیانیست و آهنگساز قرن نوزدهم است.
بلیط این کنسرت در گیشه فروش بلیط جام جم بابل ، شهر کتاب ساری و قائمشهر و همچنین به صورت اینترنتی فروخته می شود.
شهرداد روحانی فررند مهندس رضا روحانی نوازنده ویولن بسال ۱۳۳۳ خورشیدی دیده به جهان گشود و از کودکی نواختن ویولن و پیانو را فراگرفت و پس از اتمام تحصیلات در هنرستان موسیقی ملی به قصد ادامه تحصیل در این رشته به اتریش رفت و در سال ۱۹۷۵ میلادی برابر با 1354 خورشیدی دانش آموخته آکادمی موسیقی وین شد.
روحانی پیشتر رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس بود و رهبری چندین ارکستر بزرگ و معتبر را به عنوان رهبر میهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک مینسوتا، سمفونیک کلرادو، سمفونیک سن دیگو، سمفونیک ایندیاناپولیس، سمفونیک نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و غیره اشاره کرد.
رهبری ارکستر سمفونی تهران نیز از جمله فعالیت های موسیقایی این هنرمند است.
شهرستان ساری در 14 اردیبهشت ماه جاری شاهد اجرای رسیتال ویولنسل سهراب ملک زاده دانشجوی دانشکده موسیقی دانشگاه تهران نیز است.
ملک زاده در این رسیتال قطعاتی از موسیقی باروک، رمانتیک و مدرن از آثار یوهان سباستین باخ، گاسپارو کاسادو، پائول هیندمیت و محمد رضا تفضلی را اجرا می کند.
خبرنگار:زهره کرمی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.