به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نمایشگاه در حاشیه نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی که قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر برگزار شود، آغاز شد.
رئیس انجمن گل و گیاه زینتی کشور در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : در این سمپوزیوم علاوه بر 25 مهمان خارجی 100 نفر از استادان ، محققان و تولید کننندگان داخلی نیز حضور دارند.
پژمان آزادی افزود : مهمانان خارجی از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین می باشند.
وی گفت : در مدت سه روز از برگزاری این سمپوزیوم 30 سخنرانی و 70 پوستر از سوی محققان داخلی و خارجی ارائه می شود.
رئیس انجمن گل و گیاه زینتی کشور هدف از برگزاری این سمپوزیوم را ایجاد تعامل سازنده میان دانشجویان ایرانی و محققان برجسته خارجی و گسترش همکاری های علمی میان ایران و کشور های صاحب نام بیان کرد.
آزادی خاطر نشان کرد : این سمپوزیوم در محورهای تنوع زیستی و منابع ژنتیکی ، محافظت و پایداری اکولوژیکی ،گیاهان زینتی مقاوم به خشکی ، ژرم پلاسم و اصلاح کلاسیک ، راهبردهای اصلاح پیشرفته ، فیزیولوژی گلدهی و کاشت ، طراحی فضای سبز شهری و همچنین اهلی کردن گیاهان زینتی وحشی برگزار می شود.
رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور گفت : بسیاری از کشورها در حوزه گیاهان وحشی و بومی تحقیقات خوبی داشته اند و به عنوان نمونه می توان به کشور آرژانتین اشاره کرد که توانسته با همکاری یک شرکت ژاپنی و درپی آن اصلاح نژاد یک گیاه وحشی گردش مالی چندصدمیلیون دلاری بدست آورد.
آزادی با اشاره به این که صنعت گل و گیاه سالانه 250 میلیارد دلار در جهان ارز اوری دارد گفت : سهم ایران با وجود 5 هزار هکتار سطح زیر کشت تنها 40 میلیون دلار است .
به گفته وی ، این در حالی است که ظرفیت صادرات گل و گیاهان زینتی در کشور بیش از یک میلیارد دلار است .
نمایشگاه گل و گیاهان زینتی رامسر تا 14 اردیبهشت ماه برپا است.
خبرنگار : عباس احمدی ماچیانی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1602/7515/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.