به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودار یکشنبه درجشنواره امتنان کارگران،کارفرمایان و واحدهای تولیدی نمونه مازندران در ساری افزود : دولت تدبیروامید با اجرای بسته رونق تولید و ستاد تسهیل توانست بخش زیادی از مشکلات تولیدی و اشتغال این استان را که به دلیل تصمیم گیری نامتعارف دولت گذشته ایجاد شده برطرف کند.
نماینده عالی دولت درمازندران اضافه کرد : دولت یازدهم مدعی رفع تمام مشکلات و نابسامانی ایجادی در دولت گذشته در چهار سال اخیر نبوده، بلکه توانست موانع زیادی را از پیشروی تولید و اشتغال بردارد.
فلاح افزود : دولت ریل گذاری خوبی را برای رونق تولید و اشتغال از جمله کاهش نرخ تورم، حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال پرداخت کرده که آثار این حمایت ها در حال ثمر دادن است.
وی تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی را در این دولت اجتناب ناپذیر دانست و اظهارداشت : رفع تمام مشکلات برجای مانده از دولت گذشته در حوزه رونق تولید و اشتغال در یک زمان کوتاه قابل حل نخواهد بود.
* افتتاح 800 واحد صنعتی / پرداخت 4700 میلیارد ریال تسهیلات
استاندارمازندران گفت که در دولت تدبیر و امید در این استان 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کردند و برای 150 هزار بیکار نیز ایجاد اشتغال شد.
فلاح افزود : دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اشتغال 4 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در اختیار مازندران قرار داد که افزون بر یک هزار واحد صنعتی و کشاورزی دارای مشکل نقدینگی از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی بیمه کارگران ساختمانی وافزایش دستمزد کارگران و کارمندان بیش از نرخ تورم را از کارکردهای حمایتی دولت یازدهم در حوزه معیشتی اعلام کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این نشست گفت که کم تنش ترین دوران کارگری در کشور به خصوص این استان در دولت تدبیر و امید رقم خورده است.
کامران اصغری کاهش تنش بین کارگران و کارفرمایان و یا تشکل های کارگری راناشی از حاکم شدن مدیریت عقلانی و ثبات اجتماعی و اقتصادی در دولت یازدهم دانست.
وی مهمترین کارکرد دولت تدبیر و امید برای کاهش تنش کارگری را فراهم کردن زمینه برای بازنشستگی 50 هزار کارگر مشاغل سخت و زیان آور، برقراری بیمه اجباری برای کارگران فاقد بیمه، تدوین مشوق های مالی برای کارفرمایان با هدف حمایت از کارگران اعلام کرد.
رئیس کانون انجمن های کارگری مازندران نیز در این نشست گفت که کارگران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بودند.
میرعلی شیرافکن افزود : کارگران به دلیل پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سختی ها و کمبودها را تحمل کردند و در شرایطی که کشور به سمت رشد و توسعه اقتصادی پیش می رود؛ باید این توسعه یافتگی برای اقشار کارگر نیز ملموس تر شود.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به کارگران برای رفع مشکلاتشان شده ، ولی همچنان معیشت و اقتصاد مهمترین مشکل کارگران است که نیاز به توجه بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.
شیرافکن مهمترین مطالبه کارگران را از دولت یازدهم بازپس گیری لایحه قانون کار از مجلس شورای اسلامی و اصلاح آن به نفع کارگران اعلام کرد.
وی استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان صندوق ذخیره ای کارگران و بازنشستگان را از دیگر مطالبات این قشر از دولت تدبیر و امید اعلام کرد و بر توجه دولت در پرداخت بدهی به تامین اجتماعی نیز قدردانی کرد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.