فرماندار نوشهر روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ این میثاق نامه به منظور رعایت قانون تبلیغات انتخاباتی در نشستی که با حضور تمامی نامزدهای شورای اسلامی شهر نوشهر در فرمانداری شهرستان برگزار شد، امضا شد.
وی رعایت قانون را به عنوان یک معیار بسیار مهم و اساسی تضمین کننده امنیت و سلامت انتخابات در نظام اسلامی دانست و ادامه داد :‌ براین اساس سعی شده تا برای نخستین بار میثاق نامه ای توسط نامزدهای شورای اسلامی شهر نوشهر امضا شود تا شاهد تخلفات تبلیغات انتخاباتی در این منطقه نباشیم .
فرماندار نوشهر اظهار داشت : ‌هم اکنون طبق تجربه سال های گذشته سعی شد بیشتر نقاط ضعف و گلوگاه هایی که بنوعی سبب تخلفات تبلیغات انتخاباتی می شد شناسایی و برای حل آن ها تدابیر لازم اندیشیده شود.
شادمان گفت : به عنوان نمونه برای نخستین بار به منظور جلوگیری از هزینه های هنگفت تبلیغاتی و نابرابری ها ، کاهش فاصله طبقاتی میان نامزدهای مرفه و کم بضاعت شورای اسلامی شهر و مهم تر از همه این مسائل اعمال صحیح قانون ، دفاتر تبلیغات انتخاباتی متحدالشکل در فضاهای مشخص نوشهر مشخص شده است.
وی افزود : به همین منظور مکانی را در مرکز شهر پیش بینی شده که در این مکان به هر یک از داوطلبان غرفه ای با اندازه یکسان واگذار می شود.
وی اظهار داشت :‌چنین اتفاقی در حقیقت ، فرصت مناسبی برای مشارکت تمامی نامزدها به ویژه آن دسته از نامزدهای شورای شهر دارای هدف و برنامه که بضاعت آنچنانی برای تبلیغات ندارند ، خواهد بود.
به گفته فرماندار نوشهر ، با نگاهی به تبلیغات انتخاباتی دوره های گذشته در جای جای شهرهای کشور نامزدها برای بدست آوردن کرسی شورای شهر وجوه گزافی را هزینه می کردند که این رویه به دور از عدالت و انصاف بود.
شادمان ابراز امیدواری کرد که با این اتفاق شاهد کاهش تخلفات تبلیغاتی و راه یابی آن دسته از نامزدهایی که حق واقعی و طبیعی آنان برای دستیابی به این جایگاه است ، باشیم .
از میان 42 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر نوشهر 5 نفر به عنوان عضو شورا از سوی مردم انتخاب می شوند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 137 هزار نفر که از این شمار دستکم 70 هزار نفر در حوزه شهری و بقیه نیز در حوزه روستایی سکونت دارند.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.