محسن بافنده مدیر آکادمی سونات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا زمان و مکان رسیتال مذکور را 14اردیبهشت ماه جاری در سالن این مرکز اعلام کرد.
وی گفت: سهراب ملک زاده در این رسیتال قطعاتی از موسیقی باروک، رمانتیک و مدرن از آثار یوهان سباستین باخ، گاسپارو کاسادو، پائول هیندمیت و محمد رضا تفضلی را اجرا می کند.
رسیتال اجرای آوازی و یا بدون کلام توسط یک نوازنده (گاهی همراه با پیانو) و یا اجرای کارهای یک آهنگساز است. ابتکار رسیتال تکنوازی پیانو منسوب به فرانس لیست است.
ملک زاده دانشجوی کارشناسی موسیقی دانشگاه تهران بسال 1371 خورشیدی در آمل دیده به جهان گشود و نزد دکتر ژابیز زربخش، دکتر آذین موحد و ستاره بهشتی نواختن ویولنسل را فراگرفت.
او در دهمین دوره جشنواره جوان در تهران حائز مقام سوم شد و تاکنون در بسیاری از شهرهای کشور رسیتال ویولنسل را اجرا کرده و در حال حاضرعضو ارکستر فیلارمونیک تهران، شهرداری تهران و خانه هنرمندان است.
ویولنسل یا 'چلو' Cello بزرگترین و بم ترین ساز از خانواده ویولن ها و دومین ساز کماندار (آرشه ای) زهی بم پس از 'کنتر باس' در ارکستر محسوب می شود و نوازنده آن به دلیل بزرگی ساز مجبور است آنرا روی زمین و بین دو پای خود قرار بدهد. به نوازنده این ساز، چلیست cellist نیز گفته می شود.
خبرنگار:زهره کرمی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.