سیاوش رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حدود 380 میلیارد ریال از این مبلغ را دولت سرمایه گذاری کرد و بقیه متعلق به بخش خصوصی است .
وی اظهار داشت :‌ با بررسی های به عمل آمده و نگاهی به کارکرد دولت گذشته نشان می دهد که حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این دولت با دوره قبل قابل قیاس نیست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت :‌ مهم ترین راهبرد و مشی این دولت در حوزه بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی مشارکت دادن و بهره گیری از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی بود که خوشبختانه چنین تحولاتی در این بندر کاملا محسوس و مشهود است.
رضوانی افزود : ‌عمده اعتباراتی که در این بندر سرمایه گذاری شده در بخش هایی مانند ساخت انبارهای مسقف و روباز ، ساختمان برج کنترل و مراقبت و برج جمع آوری آلودگی های نفتی بوده است.
به گفته وی ، در سال جاری نیز میزان اعتباراتی که برای تکمیل و اجرای برخی از طرح های زیربنایی در این بندر پیش بینی شده است حدود 600 میلیارد ریال است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت :‌ بخشی از این اعتبار پیش بینی برای عملیاتی کردن سامانه رسوب گیر و راه دسترسی به بندر نوشهر هزینه می شود که امیدوارم با پی گیری های به عمل آمده بزودی شاهد تخصیص این میزان اعتبار برای هزینه در این بخش ها در این منطقه باشیم .
هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمی ، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری مقدار یک میلیون تن کالا درسال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر قراردارد.
خبرنگار : ‌مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.