به گزارش خبرنگارایرنا، این روزها نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی به خصوص در شهرهای مازندران با راه اندازی کانال های مختلف تبلیغاتی به ارایه برنامه ها و سوابق اجرایی و علمی خود در این فضا می پردازند که بیشتر این تبلیغات ها نیز بنا بررصد ستاد انتخابات زودهنگام و غیرقانونی است.
متمرکز شدن فضای تبلیغات زودهنگام نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و حتی برخی روستاها در دنیای مجازی گرچه دسترسی این نامزدها را به مخاطبان و رای دهندگان افزایش داده ، ولی رصد فعالیت های غیرقانونی را برای دست اندرکاران انتخابات و ناظران با مشکل مواجه کرد.
رئیس ستاد انتخابات مازندران با تایید فضای داغ تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی گفت که هرگونه تبلیغات انتخاباتی تحت عنوان نامزد شوراهای اسلامی غیرقانونی است و با متخلفان نیز برخورد می شود.
علیرضا یونسی رستمی روزشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : پرونده تخلف برخی از این نامزدهای متخلف برای بررسی به دادسرا برای رسیدگی در شعب ویژه تخلفات انتخاباتی ارسال شده است.
وی اضافه کرد : زمان رسمی برای تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا 21 تا 27 اردیبهشت طبق قانون تعیین شده و پیش از این زمان هرگونه تبلیغات ممنوع است.
درمازندران از بین 18 هزار و 286 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صلاحیت یک هزار و 451 نفر در هیات های اجرایی و نظارت رد شده و 600 نفر نیز در گردونه رقابت انصراف دادند.
هم اکنون حدود 15 هزار و 800 نامزد در گردونه رقابت انتخاباتی حضور دارند که احتمال افزایش این افراد در روزهای آینده با تایید صلاحیت برخی داوطلبان در هیات های نظارت وجود دارد.
انتخابات شوراها و رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و درمازندران 2میلیون و242 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند که باید از بین تعداد نامزد شوراها هفت هزار و 735 نفر را انتخاب کنند.
گزارشگر: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.