مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از کاهش 9درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 95 خبرداد.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در سال 95 تعداد هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

آمل بیشترین شهر

دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با  14 ، ساری و میاندرود با 12 ،بابل و نوشهر هر کدام با 10 مورد فوتی بیشترین و شهرهای  نکا ،گلوگاه و عباس آباد بدون فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

سقوط از بلندی بیشترین فوتی

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 48 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 17 مورد نیز برق گرفتگی ، 17 مورد اصابت جسم سخت و 6 مورد هم مربوط به سایر می باشد.

شهریور بیشترین ماه

عباسی  افزود : بر اساس آمار  شهریور  با 15 ، مرداد با 14  و دی با 11 فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با 5 فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

سنین 31 تا 40 سال بشترین

وی تصریح کرد : سنین 31الی 40 سال با 27 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از 61سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 68 نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود : از تعداد 88  نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 77 نفر ایرانی  و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

مصدومیت 939 نفر بر اثر حادثه کار

عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 939 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 884 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.