بیمار خانم 52 ساله بابلسری با مشکلات تنفسی و داخلی به همکاران داخلی این مرکز مراجعه نمود که پس از بررسی های بعمل آمده با تشخیص مگاکولون توکسیک و اینرسی مزمن کولون، کاندید عمل جراحی شد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل ، دکتر علی زاهدیان جراح عمومی این مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ،از خارج کردن روده بزرگ 5 کیلویی  از شکم خانم  52 ساله بابلسری خبر داد.   دکتر زاهدیان گفت : بیمار خانم 52 ساله بابلسری با مشکلات تنفسی و داخلی به همکاران داخلی این مرکز مراجعه نمود که پس از بررسی های بعمل آمده  با تشخیص مگاکولون توکسیک و اینرسی مزمن کولون، کاندید عمل جراحی شد .

وی گفت : در این جراحی روده بزرگ بصورت کامل و قسمتی از روده باریک برداشته شد و عمل با موفقیت به پایان رسید . دکتر زاهدیان ادامه داد: یکی از علل مهم این بیماری ها اختلالات روده ای مزمن بخصوص از دوران کودکی می باشد که به تدریج تشدید شده و سپس عوارض بسیاری در سنین بالا ایجاد می کند .   عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: توصیه می گردد که هموطنان عزیز بیماری های یبوست را جدی تر بگیرند و پیگیری و بررسی های لازم را بعمل آورند و تحت نظر همکاران گوارش اقدامات لازم جهت رفع مشکلات ، درمان های  لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.