به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بزرگداشت نام و یاد این عالم ربانی گفت : این عالم ربانی از اولیای الهی و علمای برجسته ای بود که همه عمر به یاد خدا بودند و عمر خود را برای امور دینی و اسلامی صرف کرد و مایه برکت در جامعه هستند.
وی افزود : مازندران و شهرستان بهشهر مهد علمای دینی است و حوزه علمیه کوهستان هم به دلیل وجود با برکت این عالم ربانی مهد علم و دین بوده است و شاگردان برجسته و نمونه ای از همین حوزه علمیه، برای اسلام تربیت شده و اکنون در حال خدمت به اسلام و مسلمین هستند.
طاهری با تاکید بر ولایت مداری و تبعیت از رهبری ادامه داد : اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و باید بدانیم اطاعت از رهبری و پیروی از ایشان مهم ترین مساله ای است که باید مد نظر قرار گیرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد : دشمنان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به اسلام فروگذار نیستند و باید بدانیم در چنین شرایطی تکلیف مهمی بر عهده داریم و حفظ وحدت و اتحاد، اطاعت از رهبری و حضور گسترده در انتخابات مهم ترین تکالیفی است که در شرایط فعلی بر عهده ما نهاده شده است.
وی گفت : مهم ترین تکلیف ما حرکت در پشت سر رهبر بیدار ، جهان شناس و دشمن شناس است تا با قرار گرفتن در مسیر حق و حقیقت ، سعادت دنیا و آخرت نصیب حالمان شود.
طاهری در با بیان اینکه عالمان دینی نقش موثری بر زندگی و حیات دنیوی و اخروی دارند، بیان داشت: آنان با حضور خود نورانیت را به جامعه هدیه کردند و اکنون هم در فقدان فیزیکی آنان، برکت وجودیشان با ماست و همین حضورشان در زندگی ما موجب برکت در جامعه شده است.
وی افزود : فرزند پیغمبر(ص) شدن، فرزند امام رضا(ع) شدن و فرزند امام صادق (ع) و امام زمان (عج) شدن اهلیت می خواهد و هیچ گاه در به روی کسی بسته نیست و باید در ادامه راه این عالمان دینی حرکت کرده و بدانیم این عالمان از ما چه می خواهند.
آیت‎الله محمد کوهستانی از علمای برجسته و وارسته شرق مازندران بود.
این عالم ربانی در سال 1267 هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر در خانوادهای متدین و عالم چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی در فراگیری علم و دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.
آیت‎الله کوهستانی پس از 20 سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی، سرانجام به درجه اجتهاد رسید و با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود ، حوزه علمیه ای تاسیس کرد و به تعلیم و تربیت طلاب همت گماشت .
عالمان بنامی از محضر این استاد فرزانه کسب علم کردند که آیت الله شهید هاشمی نژاد از جمله آنان بود.
آیت‌الله کوهستانی در هشتم اردیبهشت ‌ماه سال 1351 به ‌علت شدت بیماری ، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر ، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در ' دارالسیاده ' به خاک ‌سپرده شد.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.