به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی سه طرح راهسازی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در چالوس آغاز شد.
این طرح ها شامل عملیات اجرایی ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس ، روشنایی کمربندی چالوس به نوشهر و احداث زیرگذر نواب در کمربندی چالوس به نوشهر است.
همچنین عملیات اجرایی ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و در سه طبقه با زیربنای یکهزار و 500 متر مربع و با اعتبار 15 میلیارد ریال و روشنایی کمربندی چالوس به نوشهر به طول 13 کیلومتر با اعتبار 20 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
وزیر راه و شهر سازی همچنین از فرودگاه نوشهر و امکانات زیر بنایی آن و برج مراقبت بندر نوشهر و ایستگاه عوارضی در مسیر آزاد راه تهران - شمال و تونل شهری چالوس بازدید کرد.
آخوندی عصر امروز با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت گفت : از زمان شکل گیری دولت تدبیر و امید تاکنون کارهای عمرانی بزرگی از جمله عبور از البرز با ساخت آزاد راه تهران - شمال انجام گرفته و امیدوارم بخش عمده ای از عملیات اجرایی این طرح ملی به پایان برسد.
آخوندی ، افزود : تلاش های زیادی برای بهره برداری از این طرح از جمله حفاری تونل به طول 6 هزار و 500 متر در قطعه دوم این آزاد راه و انجام مطالعه و مهیا سازی زیرساخت های قطعه سوم و عملیاتی کردن آن در آینده نزدیک در این دولت انجام گرفته است .
وی همچنین در خصوص بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر هم گفت : برای این بندر باید تعریف جدیدی داشته باشیم و آن اینکه در کنار فعالیت های تجاری ، فعالیت های حوزه گردشگری نیز باید داشته باشد .
آخوندی افزود : نکته دیگر آنکه برای توسعه زیرساخت های حوزه حمل و نقل باید رویکرد محلی وجود داشته باشد به نحوی که بتوان در گرو این نگاه با رویکردهای ملی مشکلات را یکی پس از دیگر حل کرد.
اخوندی در ادامه سفر یک روزه خود به غرب مازندران از فرودگاه رامسر نیز بازدید کرد.
در جریان بازدید وزیر راه وشهرسازی مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه غرب و مرکز کشور ، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی مازندران ، مدیرکل بندر و دریانوردی ، نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.