' حسین قاسمی جامی ' که این روزها در استان مازندران به دنبال انتخاب لوکیشن فیلم سینمائی سیمرغ 2 و انجام کارهای پیش تولید آن است ، به خبرنگار ایرنا گفت که این فیلم دارای سناریوی جدید است و با مضمون اقتصاد مقاومتی ساخته می شود .
وی هم اکنون در شهرستان سیمرغ استان مازندران و شهر ' کیاکلا ' مرکز این شهرستان به عنوان زادگاه خلبان شهید احمد کشوری در حال آماده کردن زمینه های پیش تولید و کلید زدن فیلم سیمرغ 2 است .
قاسمی جامی گفت که قرار است این فیلم را در سال جاری جلوی دوربین ببرد.
وی افزود : فیلم سینمایی سیمرغ 2 با مضمون اقتصاد مقاومتی و اشتغال است که کارگردانی ، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را خودم بر عهده دارم .
این کارگردان سینما و تلویزیون توضیح داد : این فیلم ، داستان زندگی نوجوان کیاکلایی است که با دیدن ماکت بالگرد شهید کشوری که به عنوان یادبود در شهر کیاکلا نصب شده ، مسیر زندگی خود را تعیین می کند.
وی با اشاره به شرایط سخت زمان هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت حاکم بر جامعه که مبارزه با سختی ها و مشکلات یکی از جلوه های آن در کشور بود ، گفت : هدف از ساخت این فیلم سینمایی زنده کردن روحیه بسیجی و تقابل با مشکلات و تقویت روحیه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی است .
قاسمی جامی با اعلام این که بازیگران نوجوان نقش اصلی این فیلم سینمایی قرار است از میان نوجوانان کیاکلایی انتخاب شوند ، افزود : تاکنون با چندین بازیگر مطرح نیز رایزنی های اولیه صورت گرفته است.
وی ادامه داد : مدیریت تولید این فیلم سینمایی را ' احمد عالمی ' بر عهده دارد و طبق برنامه ریزی قرار است در اردیبهشت ماه جاری کار پیش تولید آن انجام و در خرداد ماه فیلمبرداری آن به صورت رسمی آغاز شود.
کارگردان فیلم سینمایی سیمرغ 2 گفت : برای ساخت این فیلم 45 جلسه فیلمبرداری در لوکیشن شهرستان سیمرغ پیش بینی شده است.
وی افزود : با پیش بینی های صورت گرفته ، این فیلم شهریور ماه سال جاری جهت عرضه و همچنین شرکت در جشنواره رشد و فجر 96 آماده خواهد شد .
حسین قاسمی جامی متولد 1342 تهران و فارغ التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است که فعالیت هنریش را در سال 1355 با فیلمسازی در کانون پرورش فکری کودکان آغاز کرد.
وی تاکنون فیلم های سینمایی ' به بادبادکها شلیک نکنید ' ، ' پی 22 ' ، ' پیتزا مخلوط ' ، ' خروس بی محل ' ، ' زمزمه بودا ' ، ' آزادی سرخ ' ، ' پرواز روح ' ، ' یک شب ، یک غریبه ' ، ' زیر آسمان ' ' چشم شیشه ای ' و تا مرز دیدار ' را کارگردانی کرده است .
قاسمی جامی کارگردانی سریال ' سیمرغ ' و ' بچه های بهشت ' را هم بر عهده داشت .
سریال سیمرغ که اوایل دهه 70 از تلویزیون پخش شد ، روایتگر زندگی 2 تن از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی احمد کشوری و علی‌اکبر شیرودی بود.
فیلم سینمائی سیمرغ هم بعدها با خلاصه کردن بخش های مختلف این سریال ساخته شد.
خبرنگار : مهدی باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
م ب / 1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.