احمد اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بارندگی که از بعدازظهر روز گذشته از سمت غرب استان آغاز شد ، در برخی ایستگاه ها بیش از 30 میلیمتر گزارش شد .
وی افرود : ایستگاه نوشهر با 48 میلیمتر ، ایستگاه رامسر با 39 میلیمتر و آمل با 38 میلیمتر بیشترین میزان بارش 24 ساعت گذشته را ثبت کردند .
معاون پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : سامانه بارشی تا صبح فردا در استان پایدار است و در این مدت بارش باران و رگبار پراکنده پیش بینی می شود .
** کاهش 10 درصدی میانگین بارندگی
اسدی از کاهش 10 درصدی بارندگی در نخستین ماه سال 96 نسبت به میانگین دوره بلند مدت (25ساله )خبر داد .
به گفته وی میانگین بارش باران در فروردین ماه امسال در مازندران 44 میلیمتر بوده است.
معاون پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت : منطقه کجور شهرستان نوشهر با 58 درصد بیشترین کاهش بارندگی سال جاری را به ثبت رساند .
اسدی از افزایش بارندگی در برخی ایستگاه ها خبر داد و گفت : بطوریکه در این مدت بندر امیر آباد با 49 میلیمتر بیشترین میزان افزایش را نسبت به ماه آبی سال قبل داشت .
وی همچنین از کاهش حدود 24 درصدی متوسط بارندگی هفت ماه زراعی 95-96 نسبت به سال زراعی قبل در مازندران خبر داد و افزود : میزان بارندگی در این مدت حدود 447 میلیمتر بوده است.
ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر لغایت 6 اردیبهشت سال آبی 96-95 در کل کشور بالغ بر 208 میلیمتر اعلام شد که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( 208 میلیمتر) افزایشی نداشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 214 میلیمتر) 3 درصد کاهش نشان می‌دهد .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.