به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این 2 مرکز گفت : مرکز خدمات جامع سلامت عماریه با زیر بنای 400 متر مربع احداث شده که برای احداث سازه آن 400 میلیون تومان و برای تجهیز 200 میلیون تومان هزینه شده است.
نیما نژاد مقدم افزود : مرکز خدمات جامع سلامت شیرود نیز دارای 550 متر مربع زیربنا می باشد که برای احداث سازه آن 600 میلیون تومان و برای تجهیز آن 200 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی 8 مرکزخدمات جامع سلامت دیگر در این شهرستان آغاز شده است ، تصریح کرد : بزودی یک مرکز فوریت های پزشکی در شیرود به منظور خدمات رسانی بهتر به بیماران و حادثه دیدگان ایجاد خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن خاطرنشان کرد : در سال گذشته با تلاش دولت تدبیر و امید 26 خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در این شهرستان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته وی ، در حال حاضر تقریبا 50 درصد علت مرگ و میر در این منطقه بیماری های قلبی و عروقی است که امیدواریم با راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی 160 تختخوابی تنکابن مشکلات این بیماران به حداقل برسد.
نژاد مقدم در ادامه به اجرای طرح خطر سنجی در مراکز بهداشت این شهرستان خبر داد و افزود : دراجرای این طرح میزان قند خون، چربی و فشار خون افراد تست وکارت های سبز، نارنجی، زرد و قرمز که بیانگرمیزان سلامت و رسیدن به مرز خطربودن افراد است به فرد داده می شود.
وی یادآور شد : با اجرای طرح خطر سنجی می توان ازمیزان چربی، فشار و قند خون مطلع و درراستای کنترل این بیماری و جلوگیری ازسکته قلبی و مغزی جلوگیری کرد.
استان مازندران با داشتن یکهزار و 120 خانه بهداشت و 68 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاها ، رتبه اول کشور را دارا می باشد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.