به گزارش خبرنگار ایرنا ، کلنگ کمربندی جنوبی بابل 14 سال پیش برای رفع ترافیک سنگین ورودی این شهر به زمین زده شد ولی تاکنون به دلیل نداشتن اعتبار کافی به بهره برداری نرسیده بود.
این کمربندی که شامل 6 زیرگذر و سه روز گذر است، شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران به شمار می رود و از مسیر جاده بابل به آمل ، شهید صالحی و گنج افروز گذشته و در جاده بابل به قائمشهر و در روستای ' هتکه پشت ' به طول 16.5 کیلومتر به پایان می رسد.
فرماندار بابل در حاشیه افتتاح این کمربندی به خبرنگار ایرنا گفت : کمربندی جنوبی بابل قرار بود فردا چهارشنبه ششم اردیبشهت ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود ولی به دلیل اینکه سفر وزیر به مازندران لغو شده است ، این طرح امروز گشایش یافت.
محمد تقی عباسپور افزود : به دلیل اینکه این طرح تکمیل و قابل استفاده شده بود ، صلاح نبود تا گشایش این طرح به زمان بعدی موکول شود.
وی اظهار داشت : مراسم افتتاح رسمی طرح کمربندی جنوبی بابل را می توان در یک فرصت مناسب برگزار کرد.
فرماندار بابل گفت که تاکنون برای این طرح حدود یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و 6 بخش است و به دلیل نداشتن کمربندی جنوبی در این شهر که در مسیر شرق به غرب مازندران واقع است ، روزانه با تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیر درون شهری مواجه است.
با افتتاح این کمربندی ورود انواع کامیون و اتوبوس به داخل شهر بابل ممنوع می شود و دیگر شهروندان بابلی شاهد تردد خودروهای سنگین در مرکز شهر و ایجاد ترافیک سنگین نخواهند بود.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.