به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مراسم روز دوشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش قائمشهر با حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و خانواده های نونهالان برگزار شد .
مدیر آموزش و پرورش قائمشهر در این مراسم ، افزود : این برای ما افتخار است که برنامه استانی جشنواره زمین پاک در این شهرستان برگزار شده تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده در راستای فرهنگ نریختن زباله در طبیعت در بین نواموزان به صحبت بپردازیم.
سید محمد رسولی گفت که باید این احساس در همه ما وجود داشته باشد که به محیط زیست خود همانند خانه خود بنگریم و اگر زباله ایی در طبیعت رها شده است به پاکسازی محیط زیست در راستای هوای پاک تلاش کنیم.
مدیر آموزش و پرورش قائمشهر یکی از راه های جلوگیری از آلودگی محیط زیست را استفاده کمتر از خودرو اعلام کرد و گفت که بهتر است در مسافرت ها به جای خودرو از قطار استفاده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت که باید زمین را برای نسل آینده پاک نگه داریم زیرا کودکان به عنوان صاحبان آینده میراث دار جامعه هستند.
سید عیسی میرشفیعی ادامه داد: منابع طبیعی میراثی است که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه میراثی است که باید سعی شود تا برای نسل آینده باقی بماند.
وی اضافه کرد : پروردگار کودکان را پاک متولد کرده است تا آنها در این محیط زیست از هوای پاک و سالم بهره مند شوند ، بنابراین ماهم باید در این راستا تلاش کنیم تا دارای زیستگاه پاک باشیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش مازندران گفت که برای داشتن زیستگاه پاک بهتر است که از رده های سنی پایین اغاز کنیم زیرا در این مقوله کاربردی تر است و کودکان در این سنین بهتر تشخیص می دهند تا زباله را در طبیعت رها نکنند.
میر شفیعی ادامه داد: همچنین در این راستا بزرگترها و والدین در نهادینه کردن نریختن زباله در طبیعت تلاش کنند زیرا فرزندان از کارهای ما یاد می گیرند نه از گفته های ما بنابراین باید در این زمینه تلاش شود.
در این مراسم اجرای نمایش خلاق غنچه های مهر با عنوان ' گچ لطیف خبرنگار کلاس ما ' توسط نونهالان اجرا شده است.
همچنین دکتر فردوس حاجیان با حضور در این مراسم ، شعری با گویش محلی در وصف زمین پاک سرود.
از دیگر برنامه این مراسم اجرای تئاتر سایه با همت گروه موسیقی فلاح بود که در حین این برنامه دانش اموزان با مجمعی پر از محصولات نشاء در این فصل وارد برنامه شدند.
بیش از 500 هزار دانش اموز در بیش از 4هزار مدرسه مازندران به تحصیل اشتغال دارند .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.