به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدباقر نوبخت روز شنبه در همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی کشور در بابلسر افزود : علاوه بر این ، دولت 290 هزار میلیارد ریال به بانک ها تزریق کرد تا خدمات مطلوب تری به مردم ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این که پارسال 147 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم به گندمگاران کشور پرداخت شد ، گفت : این یک کار ارزشمندی بود که همسو با افزایش تولید و برقراری امنیت غذایی انجام شده است .
** خرید گندم داخلی 400 تومان گران تر از واردات
وی افزود : دولت یازدهم به کشاورزان اطمینان داد که محصولات تولیدی آنان را خریداری کند ، در حالی که برخی به دولت انتقاد می کردند که اگر شما گندم وارد کنید کیلویی 800 تومان می شود در صورتی که برای حمایت از کشاورزان ، گندم داخلی را کیلویی یکهزار و 200 تومان خریداری کردیم.
نوبخت گفت : به اذعان مجامع جهانی و بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته هشت درصد بود و بنا به پیش بینی همین مراکز ، رشد در سال جاری بیشتر خواهد شد.
وی افزود : رشد اقتصادی کشور سال گذشته در حالی افزایش یافت که بسیاری از کشورهای ثروتمند همسایه به خاطر وضع بد اقتصادی یارانه پرداختی خود را کاهش دادند.
سخنگوی دولت نقش تمام بانک ها را در ارائه خدمات و رشد اقتصادی برجسته توصیف و تاکید کرد : در این میان نقش بانک کشاورزی در ارائه خدمات به تولید کنندگان بسیار برجسته است.
** آغاز کار دولت یازدهم با رشد اقتصادی منفی و تورم 40 درصدی
نوبخت همچنین در این مصاحبه شرایط اقتصادی کشور در آغاز کار دولت یازدهم را تشریح و گفت : زمانی که دولت تدبیر و امید قبول مسئولیت کرد ، شرایط ویژه ای در کشور وجود داشت که از جمله آن رکود اقتصادی بود.
وی افزود : تیم اقتصادی دولت برای خروج از رکود که با رشد اقتصادی منفی 6.8 همراه بود و تورم بالای 40 درصدی را هم با خود داشت ، باید برنامه ریزی می کرد.
نوبخت توضیح داد : در چنین شرایطی 2 عامل هم تشدید کننده مشکلات دولت یازدهم بود که یکی تحریم اقتصادی از سوی آمریکا و همچنین صدور پنج قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به خاطر گزارش های خلافی واقعی بود که به آنها می دادند.
وی افزود : در آن شرایط آمریکا با ابزارهای مجازات کننده ، صادرات بین 60 تا 70 میلیارد دلاری ایران را تحریم کرده بود و در چنین شرایطی روزهای سختی به دولت گذشت و تیم اقتصادی دولت تدبیر باید از این مشکلات عبور می کرد.
معاون رئیس جمهوری تک رقمی شدن نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را دو دستاورد مهم دولت یازدهم برشمرد و تاکید کرد : این دستاوردها با رفع موانع داخلی و خارجی رخ داد .
همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی کشور امروز در متل بانک کشاورزی بابلسر آغاز شد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.