به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های این هفته از نماز جمعه ساری افزود : حمایت از ولایت و رهبری از ویژگی های بارز مردم ایران اسلامی است و آنان در این راستا هراسی به دل راه نخواهند یافت.
وی گفت : برخی از افراد ترس و واهمه خویش را به مردم نسبت ندهند ، برای این که مردم ما در چهار دهه اخیر بویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس شجاعت و نداشتن بیم و وحشت را به اثبات رساندند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی و ملی دانست و ادامه داد : دشمنان مثل همیشه برای مخدوش کردن این رویداد سیاسی - اجتماعی نقشه های شومی در سر می پرورانند.
خطیب جمعه ساری انتخابات را یک آزمایش الهی و یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت : مردم خداجو و متقی به شکرانه استقرار حکومت خدایی نسبت به اینگونه رویداد بی تفاوت نبوده اند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
امام جمعه ساری گفت : وفاداری مردم به انقلاب و ارزش های الهی مسئولیت مسئولان را بیشتر و سنگین تر می کند و تلاش برای معیشت مردم باید در اولویت امور دولت آینده قرار بگیرد.
خطیب جمعه ساری همچنین به فرمان تشکیل سپاه پاسداران توسط امام راحل در دوم اردیبهشت ماه 1358 اشاره کرد و آن را ثمره درایت، تیز هوشی و دشمن شناسی ایشان دانست.
او با بیان اینکه امام خمینی (ره) با این فرمان تاریخی انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کرد، افزود: ایران اسلامی امروزه به یمن جانبازی ها و دلاورمردیهای ارتش، سپاه و بسیج مقتدر ترین کشور خاور میانه بلکه جهان است.
امام جمعه ساری از دونالد ترامپ به عنوان آمریکای بدون رتوش و لفافه یاد و از تهدیدش برای حمله به کره شمالی انتقاد کرد.
طبرسی گفت : کره شمالی نیز همانند هرکشور دیگر سیاست های مخصوص خودش را دارد و در صورت این اقدام ابلهانه ترامپ آرام نخواهد نشست.
وی با اظهار این که جنگ دشمن تمدن است ، افزود : برخی از کشور های دوست کره شمالی بویژه چین در صورت این عمل جنایتکارانه خواسته یا ناخواسته با آمریکا وارد جنگ خواهند شد.
خطیب جمعه ساری شمار اسلحه های آمریکا را بالغ بر 280 میلیون قبضه برشمرد و افزود : جهان با جنگ آمریکا و کره شمالی مصیبت غیر قابل جبرانی را تجربه خواهد کرد .
عضو خبرگان رهبری عدم ثبات و پایبند نبودن به دین و اخلاق را بزرگ ترین مشکل آمریکا دانست و ادامه داد : به همین خاطر همواره در جلب اطمینان مردم جهان ناکام مانده است.
طبرسی از حفظ محیط زیست به عنوان یکی از تاکیدات اسلام و بند مهمی از قانون اساسی کشور یاد کرد و روز پاک را به عموم مردم جهان تبریک گفت.
22 آوریل برابر با دوم اردیبهشت روز ' زمین پاک ' نام دارد .
خطیب جمعه ساری ضمن قدردانی از کارکنان محیط زیست کشور و استان از آنان خواست تا به منظور ایجاد اشتغال و احداث مراکز صنعتی در برخی از مواقع نرمش به خرج دهند.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.