به گزارش خبرنگار ایرنا ، نورالدین کوچ پیده روز چهارشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در کانون شهید باهنر نوشهر اظهار داشت: این در حالی است که در سال 94 میزان کمک های خیرین پنج میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون با کمک خیرین 14مدرسه در این شهرستان تکمیل شده افزود : مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان طی چند سال گذشته هفت هزار و 200 متر مربع زمین برای احداث مدرسه به این نهاد اهدا کردند.
مدیر آموزش و پرورش نوشهر با اشاره به 2 مدرسه در حال ساخت این شهرستان افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به طور میانگین در هر سال 2 مدرسه و در مجموع 64 مدرسه در نوشهر ساخته شده است.
وی با اشاره به شرایط فیزیکی مدارس شهرستان به ویژه در حوزه روستایی افزود: در حال حاضر 27 مدرسه با 130 کلاس درس شهرستان نیازمند چهار هزار میز و نیمکت است.
او با اعلام این که 200 کلاس درس مدارس این شهرستان به سیستم هوشمند نیاز دارد و همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در هنرستان فارابی ، از خیرین خواست برای احداث شش کلاس درس و یک کارگاه آموزشی در این هنرستان کمک کنند.
فرماندار نوشهر هم برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز را گامی مهم برای توسعه فضاهای آموزشی و رفع نیازهای اساسی در شهرستان ها اعلام کرد و اظهار داشت: خیران با الهام از آموزه های دینی گامهای بسیار ارزشمندی را در حوزه علم، دانش و فرهنگ کشور و در نهایت پیشرفت ایران بر می دارند.
علی شادمان با اشاره به نقش علم و فناوری در دنیای امروز افزود : خیرین با فراهم کردن امکانات و تجهیزات زمینه را برای تلاش بیشتر فعالان فرهنگی و علمی در جامعه فراهم می کنند.
در این آئین از خیر مدرسه ساز ناصر خانبگی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان 125 هزار نفری نوشهر در غرب مازندران دارای 133 مدرسه و 18 هزار دانش آموز است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602//1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.