فرماندارعباس آباد روز سه شنبه در این باره به خبرنگارایرنا گفت : از مجموع 51 واحد تولیدی بخش کشاورزی و صنعتی ثبت شده در سامانه بهین یاب تاکنون این میزان تسهیلات به 26 تولید کننده محصولات صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.
حق الله کثیری افزود : 25 واحد تولیدی دیگر نیز درپی تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک ها بزودی می توانند از چنین تسهیلاتی بهره مند شوند.
وی رفتارهای سلیقه ای و بدور از خط و مشی سیاست های بانکی ، نداشتن ضامن و وثیقه های معتبر از جمله مشکلاتی است که درسال گذشته برخی از متقاضیان با آن مواجه بودند و تاحدودی این مشکلات حل شد .
فرماندارعباس آباد اظهار امیدواری کرد که بزودی این تعداد پرونده های ارسال شده به بانک های عامل ، متقاضیان بتوانند رقم قابل توجهی از تسهیلات رونق تولید برای تحرک بنگاههای اقتصادی و درپی آن بهبود فضای کسب و کار دراین شهرستان دریافت کنند.
کثیری در عین حال به مدیران بانک های عامل این شهرستان توصیه کرد تا همکاری های بیشتری با این دسته از متقاضیان داشته باشند.
به گزارش ایرنا ، دولت یازدهم درسال گذشته حدود 160 هزار میلیارد ریال برای خروج از رکود و از سرگیری فعالیت تعدادی از بنگاههای اقتصادی اختصاص داد.
پرداخت این میزان تسهیلات ارزان قیمت با تشکیل کارگروههای ویژه در تمامی استان های کشور از سه ماهه دوم سال گذشته آغاز شد که نتیجه آن حل مشکل نقدینگی بنگاههای اقتصادی فعال ، بازگشت ظرفیت های خالی مانده بنگاهها به تولید و همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی و در نهایت کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده است
بنا به گفته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ، در مجموع تاکنون بیش از 20 هزار بنگاه اقتصادی تسهیلات بسته رونق تولید را دریافت کرده اند.
عباس آباد جزو یکی از شهرستان های غربی مازندران به علت برخورداری از دستکم 50 هزار نفر جمعیت ، شرائط بسیار ممتازی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند گل و گیاه ، مرکبات و پرورش ماهی در قفس دارد.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.