به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود صادقی روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر افزود : این دولت یکی از مشقت بار ترین کارها را انجام داد و توانست ثبات اقتصادی در کشور به وجود آورد و از تورم 40 درصدی به تورم یک رقمی رسیدیم.
وی که با عنوان ' چشم انداز انتخابات دوازدهم ' سخنرانی می کرد ، گفت : عده ای برای تضعیف دولت اعلام می کنند که هنوز گرانی وجود دارد ، اما باید سئوال کنیم این گرانی را چه کسی به وجود آورد و چرا نوسانات قیمت کالا و ارز در دولت گذشته را فراموش کرده اند.
** ونزوئلا می شدیم
این نماینده مجلس افزود : از جهت روند امور تقریبا شبیه ونزوئلا بودیم و اگر دولت یازدهم روی کار نمی آمد و روند امور کشور عقلانی نمی شد ، ما هم وضعیت بهتری پیدا نمی کردیم.
وی با تاکید بر این که ' آهنگ رشد اقتصادی کشور شروع شده است ' گفت : اگر چه بخشی بزرگی از این رشد مربوط به نفت است ، ولی در بخش کشاورزی تولیدات ما از 97 میلیون تن در سال 92 به بیش از ١07 میلیون تن در این دولت رسیده است .
صادقی یکی از خسران های بزرگ جمهوری اسلامی در دوره گذشته را غفلت در بهره برداری از مخازن مشترک انرژی دانست و افزود : در سال 92 قطر دو برابر ایران برداشت می کرد ولی اکنون با خدمات دولت یازدهم ، ایران برای نخستین بار در برداشت از ذخایر مشترک از قطر پیشی گرفته است.
وی با تاکید بر این که ' دولت وضعیت بحرانی را تحویل گرفت و به رشد رسید ' ، گفت : در عرصه اقتصادی سه سال پی در پی شاهد کاهش تورم هستیم که به زیر 10 درصد رسید که در طول انقلاب سابقه ندارد که تورم اینگونه روند کاهشی داشته باشد.
** تنش زدائی از سیاست داخلی
صادقی موفقیت های دولت یازدهم در زمینه سیاست داخلی را هم تشریح کرد و اظهار داشت : در سیاست داخلی از حالت تنش زا به وضعیت عادی رسیدیم.
وی بعضی از مشکلات حل نشده باقی مانده در زمینه سیاست داخلی را بی ربط به دولت دانست و اظهار داشت : بسیاری از این مشکلات خارج از قوه دولت بوده و مربوط به سایر قواست.
صادقی توضیح داد : در انتخابات 94 با ردصلاحیت حداکثری نامزدهای اصلاح طلب مواجه بودیم اما با همین حداقل ها، مجلسی شکل گرفت که مقداری صدای مردم در آن شنیده می شود و با دولت سر جنگ ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : هنوز تشکل های اصلاح طلب نتوانستند در دانشگاهها مجوز بگیرند اگرچه حدود 90 تشکل در این زمینه فعال است و برخی هم با تغییر نام توانستند مجوز دریافت کنند.
** از بین بردن توهم مهندسی در انتخابات با مشارکت حداکثری
صادقی با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی بر پایه جمهوری و اسلامی است و بر پایه آرای عمومی اداره می شود ، افزود : نگاه جالبی به رای مردم در قانون اساسی وجود دارد و رسیدن به هدف متعالی، در گرو مشارکت آحاد جامعه است که نظام اسلامی ما بر آن تاکید دارد.
وی ادامه داد : باید صبر و شکیبایی و مشارکت در فرایند تکاملی داشته باشیم زیرا مسیر تکاملی اینگونه نیست که فرش قرمز پهن کنند، گاهی ممکن است حتی ما را جایی راه ندهند اما باید برای ورود، تلاش کنیم.
این نماینده مجلس با اظهار این که حکومت ها نمی توانند بدون مردم ، عدل و داد را جاری کنند ،گفت : در کنار انتخابات ریاست جمهوری باید انتخابات شوراها را جدی بگیریم تا سیر تکاملی داشته باشد چرا که تاکنون شاهد سیر نزولی شوراها بودیم.
وی مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مهم توصیف کرد و افزود : یاد گرفتیم به کف انتظارات بسنده کنیم ، اما مشارکت حداکثری باشد.
صادقی گفت : مشارکت گسترده و حداکثری سبب می شود تا این توهم که انتخابات مسیر عادی را طی نمی کند و مهندسی شده است ، از بین برود .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان سخنرانی به پرسش های دانشجویان دانشگاه مازندران در زمینه های مختلف پاسخ داد.
بیشتر پرسش های دانشجویان در باره انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و برخی از داوطلبان نامزدی برای این دوره از انتخابات بود.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.