به گزارش خبرنگارایرنا ، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در 2 بخش زنان و مردان یکشنبه شب در ساری برگزار شد.
مسعود سلطانی فر در این پیام نوشت : ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر، در همه جوامع، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده که باید با شناخت درست و تبیین راهکار فضای رشد آن را مهیا کرد.
وی افزود : یکی از راهکارهای میزبانی و برگزاری رویدادهای مهم ، حضور در آنهاست که با توجه دولت و وزارت ورزش و جوانان به این مقوله و تلاش فدراسیون ها با اجرای برنامه های مناسب ، گام های بلندی در برداشته شده که حاصل آن افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در رویدادهای مهم ورزشی است.
وزیر ورزش و جوانان در این پیام اشاره کرده که فدراسیون تکواندو با اهتمام به این موضوع در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و پیگیری توانسته در مسیر رشد قرار بگیرد و ضمن کسب نتیجه مطلوب باعث شادی مردم شود.
سلطانی فر با ابراز امیدواری نسبت به تداوم موفقیت دها در این زمینه ، تاکید کدر : در همین راستا برگزاری مسابقات بین‌المللی فجر با قدمتی نزدیک به سه دهه و ثبت در تقویم فدراسیون جهانی تکواندو و به عنوان قدیمی ترین و معتبرترین رویداد تکواندو در سطح آسیا و جهان یکی از ویژگی های این تورنمنت 28 ساله است که مایه مباهات و افتخار می باشد.
وی در پایان از مسئولان فدراسیون برای برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجر قدردانی و برای تمامی ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، ناظران، داوران خارجی و داخلی شرکت کننده در این رویداد مهم آرزوی موفقیت کرد.
** سخنرانی سفیرکره جنوبی
سفیر کره جنوبی در ایران هم که به این آئین دعوت شده بود ، گفت که بسیار خوشحال است که از مهد تکواندو جهان به ایران و مسابقات جام فجر دعوت شده است .
کیم سونگ هو افزود : تکواندو ورزشی است که روح فروتنی و تواضع را به علاقه مندان خود هدیه می کند.
** پولادگر : جام فجر در رتبه یک فدراسیون جهانی ثبت است
رئیس فدراسیون تکواندو هم در این آئین گفت : مسابقات تکواندو جام فجر از رویدادهای بین المللی است که فدراسیون جهانی آن را در تقویم مسابقاتی خود ثبت رسانده که همه ساله برگزار می شود.
سیدمحمدرضاپولادگر افزود: برگزاری این مسابقات در بیرون از تهران رویکرد سالهای اخیر فدراسیون بوده که میزبانی آن را به استانها و ساری محول کرده است.
در این آیین تیم های شرکت کننده جام فجر رژه رفتند.
اجرای موسیقی محلی مازندرانی و تجلیل از فرزند شهید اسدی از شهدای مدافع حرم ساری و تجلیل از عوامل برگزاری مسابقات از دیگر بخش های افتتاحیه این مسابقات بود.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجر بخش مردان عصریکشنبه درساری مرکز مازندران آغاز شد.
در روز نخست این مسابقات، هوگوپوشان وزن های 54-، 74- و 87+ کیلوگرم در سالن 'سیدرسول حسینی' شهر ساری به روی شیاپ چانگ رفتند.
در این دوره از مسابقات 20 تیم از کشورهای ایران (2 تیم)، افغانستان (3 تیم)، پاکستان (3 تیم)، روسیه (2 تیم) عراق (2 تیم)، لوکزامبورگ، سوریه، سیشل از قاره آفریقا، عمان، یونان، آذربایجان، هند و ارمنستان به میزبانی هیات تکواندو مازندران دو روز با هم رقابت می کنند.
مسابقات بخش مردان در این دوره از مسابقات‌ در 8 وزن جهانی 54-، 58-، 63-، 68-، 74-، 80-، 87- و 87+ برگزار می‌شود.
شهرداری ساری و لوازم خانگی کن نماینده های ایران در این دوره از مسابقات هستند.
پیش از ظهر یکشنبه نهمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجردر بخش زنان در ساری برگزار شد.
تیم شهرداری ساری میزبان مسابقات که 19 هوگوپوش از هفت تیم از5کشور برگزار شد، تیم شهرداری ساری با کسب 3 نشان طلا، یک نقره و 37 امتیاز قهرمان شد، و جام قهرمانی این دوره را در خانه بالای سر برد.
تیم اقتصاد پژوهان آسیا دیگر نماینده ایران دراین مسابقات هم با کسب یک نشان طلا، 3 نقره و 27 امتیاز دوم شد و تیم افغانستان کابل با دونشان برنز و 6 امتیاز به مقام سومی این مسابقات دست یافت.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.