عزت الله یوسفیان ملا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : ملاک ما برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استعلام مراجع چهارگانه و سوابق افراد است.
وی اضافه کرد : اگرچه احتمال توصیه از سوی برخی افراد و یا حتی جریان ها به هیات های نظارت و اجرایی برای تایید و یا رد صلاحیت افراد داوطلب نامزدی انتخابات، وجود دارد، ولی ما زیر بار این توصیه ها و شاید تهدیدها نخواهیم رفت.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت که همه ما باید قانون را فصل الخطاب کار خود قرار دهیم و براساس معیار قانونی نیز کارمان را انجام دهیم.
یوسفیان در مورد سفارش به برخی داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها برای کناره گیری از سوی هیات های اجرایی و نظارتی پیش از نهایی شدن صلاحیت ها گفت که این سفارش ها و توصیه ها درتمام انتخابات وجود دارد و برای جلوگیری از ایجاد شائبه برای برخی افرادی است که احتمال رد صلاحیتشان وجود دارد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در مازندران اظهارداشت : رد صلاحیت افراد داوطلب در جامعه می تواند بازتاب منفی برای فرد و حتی خانواده اش داشته باشد و از سر خیرخواهی چنانچه احتمال رد صلاحیت برخی داوطلبان نامزدی انتخابات به خصوص افراد مشهور وجود داشته باشد، توصیه به کناره گیری انجام می شود.
یوسفیان ملا افزود : این روند جایگاه قانونی ندارد و افراد می توانند تا آخر بررسی صلاحیت ها در گردونه رقابت باقی بمانند و عواقب رد صلاحیت را نیز بپذیرند.
وی البته توصیه کرد داوطلبانی که احتمال رد صلاحیتشان به دلیل وجود مدارک قانونی تاثیرگذار وجود دارد از ادامه رقابت ها کنار بروند.
در مازندران افزون بر 17 هزار و 662 نفر در گردونه رقابت انتخاباتی برای 311 کرسی عضویت شورای شهر و افزون بر 7 هزار و 395 کرسی روستایی حضور دارند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه در مازندران همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.