به گزارش خبرنگار ایرنا ، مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد همه شهدا گفت: شهدا با گذشتن از همه داشته های خود عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند و اکنون تمام سرزمین ما مزین به نام شهدا است.
سردار نورالله نوراللهی، با گرامیداشت نام و یاد شهید ابراهیم عشریه، از ایشان به عنوان مالک اشتر جوان شهدای مدافع حرم نام برد که توجه به قرآن و نبوت و ولایت از تاکیدات مهم ایشان بود.
وی افزود: فرزندان ما در سوریه و در دفاع از حرم بی بی زینب(س) به عنوان پیام آور بزرگ عاشورای حسینی کاری بسیار بزرگ و ارزشمند انجام دادند که دشمنان را هم به اعتراف واداشت.
مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه مدافعان حرم ما با اقتدار در برابر دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام در سوریه ایستادند و قدرت اسلام و ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند، بیان داشت: رزمندگان و شهدای مدافع حرم ما با قدرت خود در این میدان، اقتدار را برای ایران اسلامی رقم زدند.
نورالهی افزود: ولایتمداری، قرآن و نبوت از تاکیدات مهم شهدا و شهید عشریه بود که باید در دستور کار ما قرار گرفته و با تکیه بر این موارد زندگی کنیم و این مسائل مد نظر ما در زندگی و امور شخصی و اجتماعی باشد و در صحنه های حساس زندگی از ولایت، قرآن و نبوت جدا نشویم.
شهید والامقام ابراهیم عشریه متاهل و دارای سه فرزند دختر است که 24 فروردین‌ ماه سال گذشته در منطقه جنوب حلب در سوریه به شهادت رسید و تاکنون پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.
علاوه بر شهید عشریه، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی و سعید کمالی کفراتی هم از شهدای مدافع حرم نکا هستند که شهید ابراهیم عشریه و سعید کمالی کفراتی همچنان جاویدالاثر هستند.
شهرستان 116 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع است و تاکنون بیش از 430 شهید تقدیم انقلاب کرده است .
خبرنگار: مریم نظری ** انتشار دهنده : مهدی ابراهیم پور
/ 7332/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.