دکتر مجتبی صدیقی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی چهار طرح دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 63 بنیاد خیرین در دانشگاههای کشور فعال هستند و تاکنون در زمینه سخت افزاری اعم از ساخت و ساز کمک های قابل توجهی کردند.
وی بیان کرد: این خیرین خوشبختانه همچنین این بار کمک هزینه دانشجویان بورسیه را نیز تعهد کردند که مقرر شد هزینه تعداد یک هزار و 200 دانشجویی که در سال جدید بورسیه شدند را پرداخت کنند.
وی اظهارداشت: دانشجویان فرصت دارند تا با معرفی به وزارت علوم، از این اعتبار برای ادامه تحصیل وبورس استفاده کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته به تمام درخواست های وامی که از سوی دانشجویان شده بود و معاونت دانشجویی دانشگاهها تائید کردند به طور کامل پرداخت شده و بدون تردید این رویه در سالجاری نیز ادامه خواهد یافت.
وی اظهارداشت: هم اکنون سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در صندوق رفاه دانشجویی وجود دارد که امیدواریم به دانشجویان پرداخت شود.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید بجز سال 94 تمامی اعتبارات برای دانشگاههای کشور تخصیص یافته و در سال گذشته نیز 100 درصد اعتبارات برای دانشگاهها اختصاص یافت.
معاون وزیر علوم بیان داشت: در حوزه فرهنگی در دولت تدبیر و امید فضای مناسب تری در دانشگاها به لحاظ سالم و قانونی دانشجویان حاکم شده است و باید مجوزهای جدید برای تشکل های جدید دانشجویی در دانشگاهای کشور صادر شود.
صدیقی ادامه داد: با تلاش های انجام شده در سه سال اخیر سرانه فضای ورزشی در دانشگاها به یک متر رسیده است که در تلاشیم تا این آمار را به یک متر و نیم افزایش دهیم.
وی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در دانشگاه مازندران وجود دارد در چهار سال آینده این دانشگاه باید خود را در رده 13 دانشگاه برتر کشور قراردهد.
رئیس جمهور و هیات همراه شامل وزیران کابینه روز سه شنبه برای افتتاح یا اجرای 43طرح عمرانی ، تولیدی و خدماتی با ارزش بیش از 33 هزار میلیارد ریال به مازندران سفر کردند
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7328/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.