معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه امروز در سفر ریاست جمهوری به استان مازندران چندطرح دیگر راه و شهرسازی در این استان به بهره برداری می رسد گفت که این طرح ها یکی محور حد فاصل پل سفید به شیرگاه ، طرح دیگر تونل آزادراه نوشهر به چالوس و طرح سوم محور کمربندی ساری است که به بهره برداری می رسد.
خیرالله خادمی از اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی در محورهای شمال کشور ( گلستان ، گیلان و مازندران ) در زمان دولت یازدهم خبر داد.
وی به طرح محور پل سفید به قائمشهر اشاره کرد و گفت که این طرح قبل از نوروز سال ٩٦ به خاطر رفاه حال شهروندان زیر بار ترافیک قرار گرفت که امروز شاهد به بهره برداری رسیدن آن بوده ایم.
وی اعتبار هزینه ساخت محور پل سفید به قائمشهر را حدود ٢٠٠میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که 2 تونل زیراب به شیرگاه به طول هزار و 570 متر و 110 متر پل و 3 کیلومتر دیوار های حائل بلند به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی طرح دیگر را تونل محور نوشهر به چالوس به طول 5٣٠ متر مربع و اعتبار ٩٧ میلیارد تومانی اعلام کرد.
خادمی طرح سوم را محور کمربندی شهر ساری دانست و گفت که از سال گذشته با اتمام تقاطع غیرهمسطح سمسکنده عملا این طرح هم زیر بار ترافیک قرار گرفت که گره ترافیکی برای مسافرانی که قصد سفر به استان گلستان را داشته اند کم کرده است .
فرماندار سوادکوه روز سه شنبه در حاشیه این مراسم در مورد 2 تونل بهره برداری شده گفت: تونل اول پایین تر از پارک جوارم و تونل دوم در ابتدای شیرگاه واقع شده است که دیوار بتنی و ژئوگریدی 8 کیلومتر ، به طول هزار و 570 متر به بهره برداری رسیده است.
عبدالجواد توحیدی اضافه کرد : با بهره برداری از این 2 تونل همچنین نقاط پرحادثه در محور سوادکوه حذف و انتظار می رود تا ترافیک جاده ایی کاهش پیدا کند.
فرماندار سوادکوه مزایای این طرح را 36 دقیقه کاهش در زمان سفر، یک میلیون و 500 هزار لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت ، تسهیل در ترافیک مسافر و کالا ، افزایش ایمنی سفر با حذف تصادفات رخ به رخ و یجاد اشتغال زایی اعلام کرد.
محور سوادکوه از رودهن تا قائمشهر که حدود 187 کیلومتر است تاکنون حدود 184 کیلومتر به صورت چهار خطه شده است.
همچنین در این محور برای جلوگیری از حوادث ناشی از سقوط سنگ تاکنون 3 تونل ساخته شده است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.