به گزارش ایرنا ، ایستگاه 400کیلو ولت شهدای مدافع حرم و 10 کیلومتر خط تغذیه کننده با سرمایه گذاری 856میلیارد ریال در مرکز استان مازندران به بهره برداری رسیده است.
با وارد مدار شدن این ایستگاه با ظرفیت 630مگاوات که در مسیر محور ساری - قائمشهر قرار دارد ، ضعف ولتاژ در شبکه های برق استان رفع می شود.
همچنین اصلاح خط 63 کیلو ولت به طول 160کیلومتر از رویان تا چابکسر در غرب استان مازندران با سرمایه گذاری72میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در سفر رئیس جمهوری است.
همزمان بهره برداری از نیروگاه 10مگاواتی با سرمایه گذاری 120میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در تنکابن آغاز شده است.
احداث نیروگاه حرارتی در نوشهر و احداث سه ایستگاه 63/230کیلو ولت و خط کابلی 63کیلو ولت در شهرهای ساری ، آمل و تنکابن با سرمایه گذاری 770میلیارد ریال از طرح هایی است که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران آغاز شده است.
** افزایش سهم بخش خصوصی در تولید و توزیع برق کشور تا بیش از 60 درصد در سال جاری
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه افتتاح همزمان این طرح ها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پس از مذاکرات و توافق هسته ای و عملیاتی شذن مفاد برجام ، سرمایه گذاری ، تامین مالی از طریق فاینانس و عقد قرارداد با کشورهای خارجی در صنعت برق رشد چشمگیری یافته است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود پنج درصد به مصرف برق در کشورافزوده می شود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل سالانه باید 4تا 5هزار مگاوات نیروگاه جدید به همراه پست های انتقال ، فوق توزیع و ایستگاه های فشار قوی در سراسر کشور اجرایی شود.
معاون وزیر نیرو با اشاره به این نکته که صنعت برق زیر ساخت زیر ساخت های کشور است و تمام فعالیت های اقتصادی در زمینه کشاورزی ، صنایع و معادن و تولیدات آن به صنعت برق وابسته است، ادامه داد: وزارت نیرو سیاست اصل 44 را در واگذاری ها به بخش خصوصی را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 55درصد تولید و توزیع برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود ، خاطر نشان کرد: سهم بخش خصوصی از تولید برق در سال 96 باید به بالای 60 درصد برسد و برنامه وزارت نیرو رسیدن به 80 درصد است.
**احداث نخستین نیروگاه کلاس اف Fسیکل ترکیبی گاز و بخار کشور در نوشهر
معاون وزیر با بیان اینکه نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف Fبه ظرفیت 460 مگاوات در نوشهر غرب مازندران امسال وارد مدار می شود، افزود: این نیروگاه در رفع افت ولتاژ برق کشور نقش اساسی دارد و با 260میلیون یورو اعتبار در حال ساخت است.
فلاحتیان بیان داشت: توربین و ژنراتور این نیروگاه وارد سایت نوشهر شده است.
وی وضعیت طرح های در دست اجرای صنعت برق در مازندران را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: علاوه بر افتتاح پروژه های فعلی تا پایان سال آینده ، 23هزار میلیاردریال طرح های برقی شامل نیروگاه ، خط انتقال ، پست ها و ایستگاه فشار قوی اجرایی و یا به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: به طور یقین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان مازندران بدون دغدغه می توانند از این انرژی برخوردار شوند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.