معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات که امروز در دبیرستانه دخترانه عصمتیه شهرستان آمل برگزارشد، 158 نفر درشاخه فنی وحرفه ای و 120 نفر در شاخه کارو دانش دختر وپسر با یکدیگر رقابت کردند.
اسفندیار نظری افزود: امسال درمجموع 792 نفر منتخب مرحله شهرستانی در گروه هنرستان های فنی وحرفه ای و 844نفر در گروه کارو دانش در مرحله تئوری شهرستانی به مرحله استانی صعود وپس از برگزاری مرحله استانی ، نفرات برترجواز حضور در مرحله کشوری را کسب می کنند.
وی، رشته های مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش را در31 رشته و مهارتی در زمینه صنعت، مهارتی ، خدمات و کشاورزی اعلام کرد و افزود: از تعداد فوق 6 نفر در بخش کار ودانش و 6 نفر دیگر در گروه فنی وحرفه ای به مرحله آزمون عملی کشوری صعود خواهند کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای 19 اردیبهشت ماه در اراک و پانزدهمین دوره رقابت های علمی کاربردی هنرستان های کاردانش مازندران تیرماه در استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
نظری، ارتقای سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و ارزیابی کیفیت ارائه آموزش های تخصصی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد و گفت: برگزاری مسابقات علمی و عملی موجب ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان می شود.
هم اکنون بیش از 39 هزار و 117نفر در 354 هنرستان مازندران تحصیل می کنند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.