فرماندار بابل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح که در شهریور 84 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، خوشبختانه با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بازگشایی خواهد شد.
محمد تقی عباسپور افزود: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال برای این کمربندی هزینه شده است که 250 میلیارد ریال آن برای تملک و آزاد سازی اراضی و بقیه صرف احداث و عملیات اجرایی آن شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری این طرح استراتژیک برای شهرستان بابل نه تنها بار ترافیک زیادی از شهر کاهش خواهد یافت بلکه این طرح می تواند در توسعه همه جانبه شهرستان نقش مهمی داشته باشد.
کلنگ کمربندی جنوبی بابل 14 سال پیش بدلیل ترافیک سنگین اتومبیل های ورودی به شهر بابل بر زمین زده شد ولی تاکنون بدلیل نداشتن اعتبار کافی به بهره برداری نرسیده بود.
این کمربندی که شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران است از مسیر جاده بابل به آمل ، شهید صالحی و گنج افروز گذشته و درجاده بابل به قائمشهر و در روستای 'هتکه پشت' به طول 16.5 کیلومتر به پایان می رسد.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش است و بدلیل نداشتن کمربندی جنوبی در این شهر که در مسیر شرق به غرب مازندران واقع است روزانه با تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیر درون شهری مواجه است.
برای هر گردشگر وارد شده به مازندران و نیز مردم محلی عبور از درون شهر بابل به خاطر ترافیک شدید و زمان از دست رفته بسیار خسته کننده است و جدا از ان برای مردم ساکن این شهر نیز مشکلات فراوان به همراه داشته است.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.