به گزارش خبرنگار ایرنا ، اولین جلسه شورای اداری قائمشهر روز پنج شنبه با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر و اعضای شورای اداری در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
** استفاده از ظرفیت های صنعتی در قائمشهر برای ایجاد اشتغال زایی
سید علی ادیانی رئیس کمیسیون انرژی در مجلس دهم در این جلسه استفاده از ظرفیت های موجود در قائمشهر را برای ایجاد اشتغال زایی موثر دانست و گفت که این موضوع نیازمند عزم جدی مدیران دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات پیش رو است زیرا در برنامه ششم توسعه مبلغ خوبی به این امر اختصاص داده شده است.
به گفته وی رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ شهرستان از جمله کارخانه نساجی مازندران و کارخانه سایپا خزر که با یک سرمایه عظیم راکد مانده باید پایان یابد.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم ادامه داد : همچنین پایین بودن سطح کمی و کیفی تجهیزات و فضاهای فرهنگی و ورزشی که نیازمند احداث مجتمع فرهنگی و روزشی برای تفریح مفرح جوانان هستیم.
ادیانی شهرک صنعتی رستم کلا و سایپا خزر را دارای ظرفیت خوبی برای اشتغال اعلام کرد .
وی حقوق شهروندی را به معنای استیفای حقوق حقه برای استقرار معاش سالم که متناسب با ظرفیت های موجود باشد اعلام کرد.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم، با بیان اینکه حریم رودخانه تلار و سیاه رود از لحاظ زیست محیطی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است ، ادامه داد : به طوری که این مکان ها با حل مشکل زیست محیطی می تواند برای پرورش ماهی و فعالیت های تفریحی در جذب سرمایه گذار مناسب باشد.
ادیانی با تاکید به ادارات دستگاه های اجرایی بر مبنای مطالعه برنامه ششم بودجه در کشور گفت که برای به سرانجام رسیدن طرح های عمرانی کسانی را در ادارت خود گزینش کنید که با مطالعه برنامه ششم ، پیگیر مطالبات شما برای سرانجام رساندن طرح ها باشند.
عبدالله رضیان رئیس کمیسیون صنعت در مجلس دهم در این جلسه گفت : تحقق شعار سال به یک عزم ملی برای حرکت در سمت واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی نیازمند است.
وی با بیان اینکه برای جدا کردن چالش های موجود باید کارهای روزمرگی را از خود دور کنیم ، افزود : برغم 20 چالش پیش رو در کشور باید بتوانیم در رفع این چالش ها برای ایجاد اشتغال زایی کمک کنیم.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم ، عمده تولید در این شهرستان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت : در بخش کشاورزی ظرفیت های خوبی برای اشتغال زایی جوانان وجود دارد که باید با آنالیز کردن افرادجویای کار در این راستا تلاش کنیم.
رضیان 2 چالش در این شهرستان را موضوع پسماند شهری و بیمارستان رازی خطاب کرد و ادامه داد: پسماند زباله در این شهرستان منجر به آلودگی می شود بنابراین مدیران ذی ربط باید هر چه سریعتر در راستای وضعیت موجود تلاش کنند و همچنین در بحث بیمارستان رازی نیازمند اعتبارات ملی برای به سرانجام رسیدن طرح هستیم.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم با بیان اینکه در سال گذشته به خاطر یخبندان در بحث نگهداری میوه دچار مشکل شده ایم ، افزود : بحث تبدیلی مرکبات در این شهرستان باید به صورت جدی انجام شود تا در هنگام بحران بتوان میوه را به ابمیوه تبدیل کرد.
فرماندار قائمشهر در این جلسه گفت : براساس آمار اگر بخواهیم خدمات دولت ها را در خصوص کالای لوکس و وارداتی رصد کنیم می بینیم که در سال 88 ، هزارو 718 میلیون دلار کالای لوکس وارداتی داشتیم و در سال 91 ، 2 هزار و 549 میلیون دلار و در سال 94 ، 524 میلیون دلار که عدد را میبینیم در سیر نزولی از کالای لوکس و غیر ضروری جلوگیری شده است که نشان دهنده اشتفال پایدار در این دولت بوده است.
مهدی محمدی ادامه داد : توقع من از دستگاه های دولتی با توجه به شعار سال بر آن است که از تولیدات داخلی حمایت و استفاده کنند تا در بحث اشتغال پایدار بتوانیم کمک جدی به کشورمان کرده باشیم.
وی همچنین به 2 انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت : در این شهرستان 805 نفر در حوزه شهر و روستای ثبت نام کرده اند.
فرماندار قائمشهر با تاکید به دستگاه های دولتی افزود : دستگاه های دولتی به هیج عنوان نباید از امکانات دولتی به نفع و یا بر علیه کاندید استفاده کند زیرا انتخابات حق الناس است و باید تصمیم گیرنده نهایی مردم باشند.
در این جلسه عمران عباسی به عنوان معاون فرمانداری قائمشهر منصوب شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.